رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست اجرایی نشده است

سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست اجرایی نشده است
آقای سلاجقه گفت: اگر اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه محیط زیست عملی شده بود، امروز وضعیت محیط زیست کشور به شکل فعلی نبود.

به گزارش نجواخبر، رئیس سازمان محیط زیست در اولین همایش سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بعد از اصل ۵۰ قانون اساسی مهم‌ترین سیاست های حوزه محیط زیست است اما با گذشت ۷ سال از ابلاغ این سیاست‌ها اجرای آن همچنان مغفول مانده است.

به گفته آقای سلاجقه این سیاست‌ها بر اساس شرایط روز دنیا و شرایط فرهنگی و اقلیمی کشور تبیین شده و باید به آن عمل کرد و لذا امیدواریم تمام دستگاه‌ها در روند اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست بسیج شوند.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: تمام دستگاه‌ها مکلف به اجرای این سیاست‌ها هستند و سازمان محیط‌زیست نیز ناظر بر اجرای آنهاست. بر این اساس وضعیت اجرای این سیاست‌ها را در یک دوره ٣ ماهه ارزیابی خواهیم کرد.

به گفته آقای سلاجقه، دستگاه‌ها در عمل اجرایی شدن سیاست‌ها را در این ۷ سال دنبال نکردند. شاید خود معتقد باشند که با اصول ۱۵ گانه منطبق شده‌اند، اما اگر اجرای این سیاست‌ها عملی شده بود، امروز وضعیت محیط زیست کشور به این شکل نبود. در حال حاضر سازمان برای اجرایی شدن این سیاست‌ها لبیک گفته و به عنوان یک سرباز مکلف است آن‌ها را اجرا کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما سیاست‌ها را به قانون تبدیل و تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی بند‌های آن را به خوبی اجرا کنیم.

به گفته آقای سلاجقه قرار است تا یک ماه آینده کتابچه شاخص‌ها در سیاست‌ها تهیه شود که در آن وظایف دستگاه‌ها مشخص می‌شود و سازمان محیط‌زیست بر اساس آن، عملکرد‌ها را ارزیابی می‌کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12449

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.