ادعای زلنسکی: شهر کلیدی ایزیوم در شرق اوکراین آزاد شد

ادعای زلنسکی: شهر کلیدی ایزیوم در شرق اوکراین آزاد شد
ولودیمیر زلنسکی یکشنبه شب مدعی شد که نیروهای اوکراین در حمله گسترده، شهر راهبردی ایزیوم در شرق این کشور را از دست نیروهای روسیه بازپس گرفتند.

به گزارش نجواخبر، از فرانس ۲۴، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانی به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز تهاجم روسیه به این کشور، از نیروهای اوکراین که به گفته وی "صدها شهر و روستای را آزاد کردند" تشکر کرد و از شهرهای بالاکلیا، ایزیوم و کوپیانسک به عنوان سه مرکز مهمی که اخیراً از تصرف نیروهای روسیه خارج شدند نام برد.

همزمان مقامات اوکراین در شرق این کشور، روس‌ها را به بمباران زیرساخت‌های راهبردی متهم کرده‌اند که منجر به قطع برق در بخش‌های وسیع اوکراین شده است.

دیمیترو ژیویتسکی فرماندار منطقه خارکف در کانال تلگرامی خود نوشت: «مشکل برق در شبکه کاهش یافته، اما هنوز به طور کامل رفع نشده است.»

وی با اشاره به مشکل تأمین برق از مردم اوکراین خواست تا جایی که امکان دارد از وسایل برقی استفاده نکنند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12460

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب