دبیر اجرایی خانه کارگر پاکدشت در گفتگو با «نجواخبر» مطرح کرد؛

رنج کارگران و بازنشستگانی که بیمار سرطانی در خانه دارند/ هزینه‌های بالای درمان و کم کاری تامین اجتماعی

رنج کارگران و بازنشستگانی که بیمار سرطانی در خانه دارند/ هزینه‌های بالای درمان و کم کاری تامین اجتماعی
دبیر اجرایی خانه کارگر پاکدشت با انتقاد شدید از وضعیت دارو و درمان کارگران و بازنشستگان گفت: با وجود آنکه هنگام دریافت حق بیمه، تعهد می‌شود که درمان کارگران تضمین شود، اما هیچ رضایتی از وضعیت دارو و درمان وجود ندارد.

عیوض سلطانی با اعلام اینکه سازمان تأمین اجتماعی ۳۰ درصد حقوق نیروی کار را بابت حق بیمه دریافت می‌کند گفت: نُه/ بیست و هفتم حق بیمه‌های دریافتی می‌بایست صرف هزینه‌های دارو و درمان شود که با وجود این سهم قابل توجه، شرایط به هیچ عنوان مناسب نیست و برای گرفتن هزینه‌های درمانی باید التماس کنیم.

وی با اعلام اینکه سازمان تأمین اجتماعی مکلف است بیمه شدگان را در هنگام بیماری در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ملکی درمان کند گفت: برای شهرها و روستاهایی که مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی وجود ندارد یا در شرایطی که خدمات‌رسانی کم است، سازمان می‌بایست از خدمات درمانی مراکز دولتی یا خرید از مراکز درمانی خصوصی اقدام کند و حتی موظف است برای بیماری‌های خاص بیمه شدگان را به خارج از کشور برای درمان اعزام کند، اما مشاهده می‌کنیم که هیچ یک از این تعهدات به درستی اجرایی نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر پاکدشت با اشاره به مراجعات روز افزون بیمه شدگان و بازنشستگان به خانه کارگر گفت: خانمی که شوهرش بیماری سرطان دارد، برای دریافت داروهای بیماری خاص دو نسخه دارد که هر کدام از نسخه‌ها ۴ میلیون تومان است، در حالیکه سازمان تأمین اجتماعی یک ریال آن را نمی‌پردازد و دست این خانم فقط به خانه کارگر می‌رسد.

وی با اشاره به نامه نگاری‌های مکرر با اداره کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: همه روزه نامه‌هایی برای انجام تعهدات درمانی به سازمان تأمین اجتماعی می‌نویسیم و بیمه شدگان مشکل دار را معرفی می‌کنیم تا شاید کمکی به این افراد بشود، اما متأسفانه در بیشتر موارد اتفاق خاصی برای آنان نمی‌افتد.

سلطانی با تاکید بر اینکه وضعیت درمان پاکدشت بسیار اسفبار است گفت: منطقه پاکدشت منطقه کارگرنشین است، به نوعی که ۹۵ هزار بیمه شده دارد که به همراه اعضای خانواده، بیش از ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در پاکدشت هستند، اما خدمات درمانی مناسبی صورت نمی‌گیرد.

وی از وجود تنها یک درمانگاه در پاکدشت خبر داد و گفت: درحالیکه درمانگاه پاکدشت باید شبانه روزی باشد، اما در عمل هیچ امکانات خاصی ندارد و به جرات می‌توان اعلام کرد که درمانگاه پاکدشت، درمانگاهی بسیار ابتدایی است که فقط پزشک عمومی دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر پاکدشت از نبود پزشک متخصص در درمانگاه پاکدشت انتقاد کرد و گفت: درمانگاه پاکدشت از پزشکان متخصص محروم است، به نوعی که از پزشک متخصص مغز و اعصاب، حلق و بینی، غدد، قلب و بسیاری تخصص‌های دیگر محروم است و به جرات می‌توان اعلام کرد که درمانگاه پاکدشت با چند پزشک عمومی اداره می‌شود و نمی‌توان نام درمانگاه بر آن گذاشت.

وی با یادآوری اینکه در گذشته با پیگیری‌های جدی موفق شدم یک دستگاه اکو برای درمانگاه بیاورم گفت: جای تأسف است که درمانگاه پاکدشت دستگاه اکو دارد، اما پزشک متخصص قلب ندارد تا از این دستگاه استفاده شود و این دستگاه بی‌خاصیت رها شده است.

سلطانی با اعلام اینکه تنها یک ارتوپد آن هم یک روز در هفته، به مدت ۳ ساعت در درمانگاه بیماران را ویزیت می‌کند گفت: در مقابل این همه بازنشسته که از بیماریهای مرتبط با ارتوپدی رنج می‌برند، وجود یک ارتوپد آن هم سه ساعت در روز بسیار تأسف‌آور است و بیماران برای گرفتن نوبت باید ماه‌ها در انتظار بمانند.

وی با تاکید بر اینکه بیمه شدگان تأمین اجتماعی ناچار هستند مبالغ سنگینی را برای مراجعه به پزشکان خصوصی بپردازند گفت: اگر سازمان تأمین اجتماعی به درستی عمل می‌کرد، باید برای درمانگاه تأمین اجتماعی پزشکان متخصص را به کار می‌گرفت.

دبیر اجرایی خانه کارگر پاکدشت با اعلام اینکه بیشتر کارگران و بازنشستگان حداقل بگیر هستند گفت: کارگر و بازنشسته‌ای که ماهی شش میلیون تومان حقوق می‌گیرد، اگر ماهیانه یک بار به پزشک متخصص آزاد مراجعه کند، می‌بایست یک میلیون تومان بابت درمان و دارو هزینه بپردازد، بنابراین مشاهده می‌کنیم که کارگران و بازنشستگان تا چند اندازه از نبود خدمات درمانی و دارو رنج می‌برند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12511

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.