رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر می‌شود/ امضای ۱۸ سند همکاری میان ایران و ازبکستان

رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر می‌شود/ امضای ۱۸ سند همکاری میان ایران و ازبکستان
رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر می‌شود/ ۱۸ سند و تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و ازبکستان به امضا می‌رسد

به گزارش نجواخبر، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به این سؤال که اهداف سفر رئیس‌جمهور به ازبکستان چیست، گفت: سفر به ازبکستان، سفری چند وجهی است؛ ابتدا سفری دوجانبه انجام می‌شود و براساس قواعد سفر دوجانبه، هم دیدارها و ملاقات‌های آقای رئیس‌جمهور با رئیس‌جمهور ازبکستان و همچنین وزرای محترمی که رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند، با همتایان خود در این کشور و جلسات مربوط به کمیسیون مشترک دو کشور انجام می‌شود که حدود ۱۸ سند و تفاهم‌نامه همکاری میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

وی ادامه داد: بعد دیگر سفر، ملاقات‌های دوجانبه‌ای است که با سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اعم از روسای‌جمهور روسیه، چین، هند و سایر کشورها انجام می‌شود. بعد سوم سفر که اصل سفر است، موضوع اجلاس سازمان همکاری شانگهای است که به عنوان سازمان مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و دارای شمول این سازمان است که کشورهای بزرگ و متعددی عضو آن هستند. علاوه بر آن فرایند عضویت ایران در این سازمان سال قبل کلیاتش به تصویب رسیده و امسال هم سند عضویت ایران براساس مصوبه هیئت وزیران که هم اصل عضویت و هم اسناد ۴۹ گانه به عضویت هیئت وزیران رسیده، سند اصلی عضویت به امضای وزیر امور خارجه کشورمان و همتایان وی در سازمان همکاری شانگهای خواهد رسید.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا روادید سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای رئیس‌جمهور صادر شده است، گفت: اجازه بدهید در خصوص سازمان ملل بعد از سفر ازبکستان صحبت کنم. آقای رئیس‌جمهور قصد شرکت در این نشست را دارند و مقدمات آن نیز انجام شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12534

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.