سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل، راهی ساده برای نظارت بر ناوگان‌های پیچیده!

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل، راهی ساده برای نظارت بر ناوگان‌های پیچیده!
دنیای ما دنیای مسائل پیچیده است؛ زندگی‌های پیچیده، سیستم‌های پیچیده و کسب‌وکارهای پیچیده. حتماً شما هم در این موضوع با ما هم عقیده‌اید که مدیریت کردن تمام این‌ها کار ساده‌ای نیست! یکی از دغدغه‌های مهم کسب‌وکارهای امروز هم همین است: چگونه بر اجزای در هم تنیده سازمان خود نظارت کنند؟

به گزارش نجوا خبر، دنیای ما دنیای مسائل پیچیده است؛ زندگی‌های پیچیده، سیستم‌های پیچیده و کسب‌وکارهای پیچیده. حتماً شما هم در این موضوع با ما هم عقیده‌اید که مدیریت کردن تمام این‌ها کار ساده‌ای نیست! یکی از دغدغه‌های مهم کسب‌وکارهای امروز هم همین است: چگونه بر اجزای در هم تنیده سازمان خود نظارت کنند؟

با نگاهی به ساختار سازمان‌های بزرگ می‌توان دریافت که یکی از دشوارترین کارها کنترل خودروهای سازمانی است، چراکه این خودروها مدام در حال حرکت و سفر به نقاط دور و نزدیک هستند و نظارت بر آن‌ها نیازمند ابزارهای پیشرفته‌‌ای است.

یکی از کارآمدترین این ابزارها، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل (Fleet Management System-FMS) است که بر پایه تکنولوژی اینترنت اشیا طراحی شده است. این سرویس سال‌ها است که به همت راهکارهای سازمانی ایرانسل در کشور ما نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانسته تجربه‌ مدیریتی متفاوتی را برای سازمان‌های مختلف و شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل خلق کند.

تجربه سازمان‌های بزرگ در سراسر کشور نشان از آن دارد که سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل توانسته در صنایع و حوزه‌های مختلف نقش مهمی در یکپارچه‌سازی سیستم‌های نظارتی ایفا کند. برخی از سازمان‌هایی که ازسرویس مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل استفاده کرده‌اند:

اما این راهکار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان راهکاری جامع و یکپارچه است که به سازمان‌ها کمک می‌کند به کمک سنسورها تمام اطلاعات قابل اندازه‌گیری خودروها را جمع‌آوری و برای تحلیل به نرم‌افزارهای مدیریتی منتقل کنند. داده‌های پردازش شده در داشبوردی تخصصی به صورت گزارش، جدول و نمودار نمایش داده می‌شوند و به کسبوکارها کمک می‌کنند تا بر اساس داده‌های واقعی و قابل اعتماد، تصمیمات بهتری بگیرند.

Title:
سامانه مدیریت هوشمند ناوگان 
Alt: 
مدیریت زمان بندی پروژه

این سامانه چه امکاناتی را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد؟

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل اطلاعات مفیدی را در اختیار مدیران ناوگان قرار می‌دهد تا به واسطه آن‌‌ها بتوانند بر بخش‌های مختلف ناوگان خود نظارتی یکپارچه و همه‌جانبه داشته باشند. در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید:

  • مدیریت زمان بندی پروژه

این ماژول به مدیران ناوگان امکان می‌دهد که محدوده‌های جغرافیایی مجاز برای رفت‌وآمد خودروها را مشخص و به‌صورت روزانه برنامه‌های مربوط به آن‌ها را مدیریت کنند. در نتیجه این امکانات صاحبان ناوگان می‌توانند با توجه به گزارش‌های شیفت‌بندی شده و امکان مشاهده آمار پیشرفت پروژه، نظارت دقیق‌تری بر کل فرایند داشته باشند.

  • ماژول سنجش آنلاین وزن بار

این ماژول به مدیران ناوگان کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی و زمانی بارگیری و تخلیه وضعیت، استفاده از ظرفیت بار خودرو، میزان اضافه‌بار و مواردی از این قبیل، دست یابند.

  • محاسبه دقیق کارکرد خودروها

به کمک سنسورهای مربوط به این ماژول امکان دسترسی به اطلاعات دقیقی درباره میزان کارکرد واقعی، مسافت طی‌شده و توقف خودروها فراهم می‌شود. همچنین می‌توان حد مجازی برای میزان کارکرد درجا نیز تعریف کرد.

  • ماژول تحلیل رفتار راننده

به کمک این ماژول، مدیران ناوگان می‌توانند با توجه به پارامترهایی مانند ترمز، شتاب، گردش، استفاده از کروز کنترل و… رفتار ترافیکی راننده را کنترل کنند که این نوع نظارت منجر به کاهش مصرف سوخت، تمرین رانندگی سبز و حفظ امنیت بار و مسافر می‌شود.

  • تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه

سنسورهای مربوط به تعمیر و نگهداری، مدتی پیش از رسیدن موعد تعمیر خودروها، هشدارهای لازم را ارسال می‌کنند و از بروز مشکلات فنی در خودروها پیشگیری می‌کنند.

  • مدیریت مصرف سوخت

از دیگر امکاناتی که سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد، محاسبه سوخت مصرفی بر اساس میزان کارکرد ماشین‌آلات، مشاهده زمان سوخت‌گیری و همچنین مشاهده آنلاین میزان سوخت موجود در باک خودرو است. این ویژگی احتمال برداشت غیرمجاز سوخت یا مصرف نامتعارف آن را به صفر می‌رساند.

title:
سامانه مدیریت هوشمند ناوگان
Alt:
مدیریت مصرف سوخت

  • نظارت بر دمای محفظه بار

این ماژول مناسب ناوگانی است که مسئولیت حمل بارهای حساس به دما از جمله غذا و دارو را دارند. در این ماژول سنسورهایی در محفظه‌های حمل بار نصب می‌شود که افزایش یا کاهش غیرعادی دما را به مرکز گزارش می‌دهد و از فاسد شدن مواد غذایی، دارویی و... در حین حمل‌ونقل جلوگیری می‌کند.

سخن آخر

یکپارچگی سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل و بهره‌مند بودن آن از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا آن را به گزینه‌ای مناسب برای مدیریت جامع ناوگان سازمانی تبدیل کرده است. از طرفی نیز، امکانات خاص آن سبب شده که سازمان‌هایی که از آن بهره‌مند می‌شوند بتوانند سطح بهره‌وری خود را تا حد زیادی بالا ببرند.

در صورتی که شما هم قصد استفاده از این سامانه را در سازمان خود دارید، می‌توانید سرویس پایه آن را، به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از فروشگاه آنلاین محصولات سازمانی ایرانسل، خریداری کنید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12540

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.