انتقاد دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران به برخورد با «مهسا امینی» / مردم را مقابل نظام قرار ندهید!

انتقاد دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران به برخورد با «مهسا امینی» / مردم را مقابل نظام قرار ندهید!
علیرضا متانی گفت: نباید اجازه دهند جریانات نفوذ با این دست برخوردها، مردم را در مقابل نظام قرار دهند.

علیرضا متانی (دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی) در ارتباط با اتفاقاتی که برای مهسا امینی دختر سنندجی بعد از بازداشت توسط گشت ارشاد رخ داد؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: به نظر می‌رسد یک جریان نفوذ در سیستم‌های متولی نظارت شکل گرفته و این جریان نفوذ برنامه ریزی می‌کند که مقابله با فساد اخلاقی و اقتصادی به سرانجام نرسد و عقیم شود. در این بین، مسائل بسیاری مطرح است؛ اولاً بنده اینجور برخوردها را کاملاً محکوم می‌کنم؛ ثانیاً در سالهای قبل، امر به معروف و نهی از منکر با تذکر لسانی و برخورد مناسب صورت می‌گرفت و جامعه هم این مسئله را می‌پذیرفت، چه شد که حالا به اینجا رسیدیم. برخورد با جریانات نفوذ که منجر به این دست اتفاقات می‌شوند، باید جدی گرفته شود و لذا پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای از نهادهای امنیتی، شکل بگیرد و این جریانات را به سرعت بررسی کند و در مرحله‌ی بعد برخورد قاطع صورت بگیرد.
او ادامه می‌دهد: گسترش فساد اخلاقی و بی‌حجابی در جامعه پذیرفتنی نیست اما برخورد با بدترین شکل با مردم نیز به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. من به عنوان یک ایثارگر مدافع قانون اساسی، از سپاه پاسداران تقاضا دارم کمیته مشترکی براساس وظایفی که قانون اساسی به عنوان حافظ نظام برعهده سپاه گذاشته شکل دهد و به سرعت طبق فرامین مقام معظم رهبری، با جریانات نفوذ مخرب برخورد کنند. نباید اجازه دهند این جریانات مردم را در مقابل نظام قرار دهند. این کمیته‌ی مقابله با نفوذ باید شکل بگیرد و به سرعت عمل کند. مقابله با فساد، جزو بایدهاست اما هرنوع برخورد با مردم به این شکل را اصلاً نمی‌پذیریم و به شدت محکوم می‌کنیم.
متانی با تاکید بر اینکه کمیته مشترک باید به سرعت تشکیل شود؛ ادامه می‌دهد: این کمیته باید سوابق خانوادگی افرادی که این برخوردها را با مردم داشته‌اند، بررسی کند؛ سوابق نیروهایی که در واحدهای گشت کار می‌کنند، باید به دقت بررسی شود، سوابق خودشان، خانواده‌هایشان و میزان پایبندی‌شان به انقلاب و اسلام باید ارزیابی شود. این کار واجب است چون احساس می‌شود روند جذب این نیروها و آموزش آن‌ها باید مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. اینکه عده‌ای با این شدت از قدرت خود سوءاستفاده بکنند، نظام را دچار مشکل کنند و مردم را به حاشیه ببرند، اصلاً درست نیست.
دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی اضافه می‌کند: به نظر می‌رسد با توجه به شرح وظایف وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت و وظایف سپاه پاسداران، باید یک تور امنیتی و اطلاعاتی گسترده برای مقابله با جریان نفوذ شکل بگیرد و بررسی‌های مورد نظر انجام شود. باید از نیروهای مخلص و هزینه داده انقلاب به خصوص فرزندان و خانواده‌های ایثارگران که هم دلسوز مردم‌اند و هم دلسوز نظام و از سلامت بیشتری برخوردارند استفاده کنند تا ساختار پاک‌تری ترسیم شود.
متانی تاکید می‌کند: باید بدانند ایثارگران همیشه مدافع مردم هستند چون مردم صاحب انقلابند، مدافع انقلابند چون انقلاب مردم است و مدافع ولایت هستند چون ولایت، بینش اصلی این کشور و انقلاب است؛ ما هشدار می‌دهیم که نباید به راحتی از کنار این قصه بگذرند؛ باید گزارش‌های روشنی به مردم بدهند؛ قوه قضائیه باید کانال مستقیم با مردم برقرار کند تا مردم بتوانند حرف‌ها و گزارشات و انتقادات خود را به سرعت در اختیار این نهاد قراردهند. مردم بایستی بتوانند برخوردهای ناجور و سوءاستفاده از قدرت را به سادگی و مستقیم گزارش دهند. باید یک دستگاه نظارتی قوی شکل بگیرد تا بعد از گزارشات مردم، به سرعت سراغ متخلفان بروند؛ مردم بهترین شناساگر جریانات نفوذ و متخلفان هستند؛ اگر امر به غفلت واگذار شود در آینده با مخاطرات بیشتری مواجه می‌شویم. اینکه هر دستگاهی یک شماره تلفن به مردم اعلام کند اما هیچ کس حرف مردم را نشوند، مشکل حل نمی‌شود.
به گفته وی، حرف مردم را راجع به تمام نیروها از پلیس گرفته تا نیروهای امنیتی باید شنید؛ مردم باید بتوانند بدون لکنت انتقادات خود را اعلام کنند؛ اینجا وزیر محترم کشور باید توجه کافی داشته باشند؛ ایشان به عنوان رئیس شورای امنیت، باید پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک را ارائه دهد.
متانی در پایان به «نقش تبیینی نهادهای متولی از جمله وزارت ارشاد و صداوسیما» در مسئله بدحجابی اشاره می‌کند و می‌گوید: این مسائل باید با رویکرد تبیینی حل شود؛ باید از افراد مطلع و متخصص کمک بگیرند و نقش حجاب را با آموزش دقیق برای نسل جوان روشن کنند؛ حجاب جزو اصول ملی ماست؛ باید نقش آن به مردم تبیین شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12552

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب