ماجرای گزارش نیویورک‌تایمز و رسوایی‌اش درباره رهبر معظم انقلاب

ماجرای گزارش نیویورک‌تایمز و رسوایی‌اش درباره رهبر معظم انقلاب
نیویورک تایمز در یک رسوایی آشکار جمعه شب در خبری مدعی شد رهبر معظم انقلاب به‌ دلیل بیماری در هیچ دیداری شرکت نمی‌کنند.

به گزارش نجواخبر، روزنامه امریکایی «نیویورک تایمز» با استناد به آنچه گزارش‌های منابع آگاه خود در داخل ایران معرفی کرده بود اعلام کرد رهبر انقلاب در بستر بیماری است و در حال حاضر از سوی تیمی از پزشکان مورد اعتماد خود تحت مراقبت قرار دارد.

در این گزارش که جمعه ۲۵ شهریور منتشر شد اعلام شده بود ۴ منبع مطلع این روزنامه که از حال و وضعیت رهبر انقلاب آگاهند، این موضوع را عنوان کرده‌اند.

این گزارش نیویورک تایمز زمانی منتشر شد که چند روز قبل برخی از ورزشکاران مطرح کشوری از دیدار خود با رهبر انقلاب خبر داده بودند اما این روزنامه پخش نشدن تصاویری از این دیدار را بهانه‌ای برای رد کردن صحت این خبر دانست.

سایر رسانه‌های ضدایرانی نیز این خبر نیویورک تایمز را بشدت پوشش دادند.

العربیه مدعی شد حذف خبر دیدار عمومی رهبر ایران از رسانه‌ها همزمان با لغو برنامه دیدار سالانه او با اعضای مجلس خبرگان، گمانه‌ها درباره سلامت و حیات او را افزایش داده است.

بی‌بی‌سی فارسی هم با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای در بستر بیماری است.»

ایندیپندنت فارسی هم در مطلبی تأکید کرد: «عمل جراحی رهبر حکومت ایران در مرکز درمانی اختصاصی مستقر در اقامتگاه او در تهران انجام شد!»

اما تنها چند ساعت از فضاسازی رسانه‌ای نیویورک تایمز نگذشته بود که تصاویر رهبر انقلاب در جمع دانشجویان و شرکت در مراسم اربعین به همراه سخنرانی ایشان منتشر شد و بی‌حیثیتی دیگری را برای رسانه‌های خارجی رقم زد.

رسانه‌هایی که از هر فرصتی برای اسفبار نشان دادن وضعیت ایران استفاده می‌کنند، این‌بار با شایعه در خطر بودن حیات رهبر معظم انقلاب تلاش داشتند حاکمیت را به مخفی کردن اخبار مربوط به سلامت رهبرانقلاب متهم کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12571

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.