واکسیناسیون دانش آموزان اجباری نیست

واکسیناسیون دانش آموزان اجباری نیست
رئیس ستاد طرح مهر سال تحصیلی ۱۴۰۱ گفت: هرچند که دانش آموزان را به تزریق دز یادآور توصیه می‌کنیم؛ اما واکسیناسیون دانش آموزان اختیاری است.

به گزارش نجواخبر، محمدمهدی کاظمی درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان اظهار داشت: توصیه می‌شود که اولیا نسبت به واکسیناسیون دانش‌آموزان اقدام کنند؛ بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی گذشته ۲ دز واکسن را تزریق کرده بودند.

وی افزود: توصیه می‌شود دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال دز یادآور را تزریق کنند و دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال هم واکسیناسیون را انجام دهند.

رئیس ستاد طرح مهر سال تحصیلی ۱۴۰۱ درباره واکسیناسیون معلمان گفت: همکاران فرهنگی مطابق روال قبل نسبت به واکسیناسیون اقدام کرده بودند به طوری که بیش از ۹۲ درصد معلمان نسبت به ۲ دز واکسن اقدام کرده‌اند.

واکسیناسیون دانش‌آموزان اختیاری است/ تزریق ۲ دز واکسن ۹۲ درصد معلمان

کاظمی افزود: همه شهروند هستیم و برای حفظ سلامتی جامعه باید واکسیناسیون و تزریق دز یادآور را انجام دهیم.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش پنجم تیر سال جاری در حکمی، «محمد مهدی کاظمی» را به سمت «رئیس ستاد طرح مهر سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱» منصوب کرد. در این حکم عنوان شده است که اقداماتی مانند تشکیل ستاد مرکزی طرح مهر به منظور هماهنگی و انسجام‌بخشی در ستاد و تفویض اختیار به مدیران‌کل و شورای آموزش و پرورش استان در امور اجرایی، پیش‌بینی ساز و کارهای مؤثر نظارتی (سیستمی و میدانی) زمینه‌ساز اقدامات به هنگام و مطلوب بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با رویکرد شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، پیش‌بینی روش‌های مناسب جهت نظارت بر امور مهم و کلیدی مرتبط با بازگشایی مدارس، رصد و پایش مستمر دامنه فعالیت مدیران و کیفیت برنامه‌ریزی آنان و ارائه بازخورد مناسب برای اصلاح و بهبود فرایندهای اجرایی، ارزیابی نهایی عملکرد استان‌ها و ستاد در سطوح مختلف مدیریتی با توجه به تحقق اهداف پیش‌بینی شده، استفاده از ظرفیت‌های محلی، بهره‌برداری بهینه از منابع موجود و سازماندهی نیروی انسانی و کیفیت بازگشایی مدارس صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش نیز دوم شهریور به ایرنا گفت که کلاس‌های دانش‌آموزان قطعا از اول مهر ماه حضوری برگزار می‌شود.

یوسف نوری افزود: با توجه به اینکه امسال برای حدود ۲ میلیون دانش‌آموزان دوره تعمیق و تثبیت یادگیری در طول تابستان برگزار شد، بازگشایی مدارس از اول ماه مهر است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کلاس‌های دانش‌آموزان از مهر بی‌شک به صورت حضوری برگزار می‌شود؛ طبق شنیده‌ها از وزارت بهداشت، شیوع کرونا افت پیدا کرده است اما حتما دانش‌آموزان را به تزریق دز یادآور توصیه می‌کنیم.

کاظمی نیز پیشتر در گفت‌وگو با ایرنا درباره زمان برگزاری طرح ملی بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اول مهر روز جمعه است، روز شنبه دوم مهر، روز ملی بازگشایی مدارس است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12591

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.