نماینده سقز: وزیر کشور قول داده مستنداتی درباره فوت مهسا امینی منتشر شود/ مجلس قانع نشود استیضاح محتمل است

نماینده سقز: وزیر کشور قول داده مستنداتی درباره فوت مهسا امینی منتشر شود/ مجلس قانع نشود استیضاح محتمل است
نماینده شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر استیضاح وزیر کشور یکی از درخواست‌های ما در مجلس شورای اسلامی است، ‌اما ما منتظر روشن شدن ابعاد مختلف درباره چگونگی فوت مهسا امینی و همچنین پاسخگویی وزیر کشور در رابطه با این مساله هستم.

به گزارش نجواخبر، بهزاد رحیمی، افزود: وزیر کشور به ما قول مساعد داده‌اند تا در روزهای آینده ابعاد دیگری از این مسئله مانند فیلم‌ها و مستنداتی که در اختیار دارند را برای اقناع افکار عمومی و والدین خانم امینی ارائه بدهند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: چانچه بعد از ارائه توضیحات وزیر کشور به اقناع لازم نرسیدیم و با توجه به برخوردی که نیروی انتظامی به عنوان گشت ارشاد انجام داده و مورد تأیید ما نیست، برای بهبود نحوه برخورد آنها با مسائل مختلف از جمله حجاب، بحث استیضاح وزیر کشور قابل طرح خواهد بود. برای اینکه تصمیم شتاب‌زده‌ای نگیریم فعلا منتظر اطلاع‌رسانی در این زمینه هستیم.

رحیمی ادامه داد: قبل و بعد از این اتفاق تلخ با وزیر کشور در رابطه مسائل اینچنینی و همچنین مرگ خانم مهسا امینی تماس‌هایی گرفته و همچنین مکاتباتی انجام داده‌ایم. یکی از گلایه‌هایی که ما داریم درباره مسئله عدم اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی این موضوع بوده است، چرا که با اینگونه رفتارهای ناهنجار، ممکن است دوباره شاهد این اتفافقات باشیم.

نماینده شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد: با توجه به اینکه تمامی مدارک و مستندات را در اختیار نداریم، خواسته ما این است که وزیر کشور به عنوان متولی نهادهای ذی‌ربط مرتبط با این مسئله هر چه سریع‌تر پاسخ‌گویی در این زمینه داشته باشند و با کسانی که تخلفی انجام داده‌اند برخورد صورت بگیرد.

وی درباره تشکیل جلسه‌ای خاص در مجلس برای رسیدگی به مسئله فوت مهسا امینی، اعلام کرد: به خاطر اینکه این اتفاق همزمان با تعطیلی مجلس و سفر نمایندگان به کربلا رخ داده است و ما نیز در مراسمات تشییع و ترحیم بوده‌ایم هنوز جلسه خاصی در مجلس برگزار نشده و رسیدگی و اقدامات اولیه به صورت تلفنی انجام شده است.

رحیمی با بیان اینکه حتما رئیس پلیس باید در مجلس حاضر شوند و توضیحات خود را در رابطه با مرگ خانم امینی ارائه بدهند، گفت: این مسئله تنها به حوزه انتخابی من مربوط نمی‌شود و اتفاقاتی از این دست پیش از این در شهرهای دیگر نیز رخ داده است، برای جلوگیری از تکرار این مسائل از رئیس مجلس درخواست خواهم کرد تا در کمیسیون اجتماعی یا در صحن علنی درباره این مسئله توضیحاتی را ارائه بدهند.

وی ادامه داد: این اولین‌ بار نیست که ما شاهد اینگونه برخوردها بوده‌ایم، اگر گشتی به عنوان گشت ارشاد فعالیت می‌کند قطعا باید ارشاد را با رعایت ضوابط و قوانین انجام دهد، با برخوردهای خشن، مقطعی و ضربتی هیچ مشکلی حل نخواهد شد و به طور حتم شاهد نتایجی معکوس خواهیم بود. نهادهای متولی اگر نگران اجرای قوانین هستند و اگر می‌خواهند ارشادی انجام شود، باید ابتدا به درستی به وظایف خود عمل کنند. نباید مأمور ارشاد کننده برخوردی مانند برخورد با مجرمان را با این افراد داشته باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه به طور کل ما با این نوع برخود گشت ارشاد مخالف هستیم، گفت: باید بگویم که این مسئله به صورت گزینشی انجام می‌شود، مثل برخوردی که با خانم مهسا امینی شد در صورتی که او حجاب و لباس مناسبی داشت و اصلا نباید برخورد اینچنینی با ایشان انجام می‌شد.

این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد: نکات مختلفی هستند که مانند پازل باید کنار هم چیده شوند تا مسئله حجاب به درستی رعایت شوند. خانواده، مدرسه، نهادهای فرهنگی، مساجد و... می‌توانند نقش مهمی در نوع تربیت جامعه ایفا کنند، اگر این نهادها در یک برنامه‌ریزی صحیح کنار هم قرار نگیرند، و گشت ارشاد راسا به این مسئله ورود پیدا کند در نهایت نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12597

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب