لوگوی بارسلونا بعد 20 سال دوباره تغییر می‌کند+عکس

لوگوی بارسلونا بعد 20 سال دوباره تغییر می‌کند+عکس
باشگاه بارسلونا تصمیم دارد فصل آینده پیراهنی برتن کند که لوگوی فصل ۱۹۷۵-۱۹۷۴ روی آن نقش می‌بندد.

به گزارش نجواخبر، باشگاه بارسلونا تصمیم دارد برای فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ در لوگوی خودش تغییراتی ایجاد کند که شامل استفاده از برخی نشانه‌ها در لوگوی قدیمی خواهد بود.

باشگاه بزرگ لالیگایی در طول تاریخ ۱۲۲ ساله‌اش (از نوامبر سال ۱۸۹۹ تا اکنون) ۱۰ لوگو یا نشان را به خود دیده است که البته لوگوی فعلی از سال ۲۰۰۲ به بعد یعنی ۲۰ سال است که تغییرناپذیر بوده. با این حال به نظر می‌رسد باشگاه تصمیم دارد با وارد کردن چیزهای جدید، اما قدیمی کمی این لوگو را دست‌خوش تغییرات کند.

باشگاه بارسلونا طی سال‌های اخیر تلاش کرده تا لباس‌هایی متفاوت را امتحان کند که البته بسیاری از آن‌ها مدرن بوده‌اند، اما حالا کاتالان‌ها می‌خواهند رضایت هواداران‌شان را به شکلی دیگر جلب کنند تا آن‌ها هم به ریشه‌های خودشان و باشگاه بازگردند.

پیراهن جدید و لوگوی قدیمی

با همراهی شرکت «نایکی» که سازنده لباس‌های باشگاه بارسلونا است، برنامه‌ریزی انجام شده تا لباس‌های جدید و به‌خصوص لباس‌های خارج از خانه بارسلونا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ کمی رنگ و بوی قدیمی به خودش بگیرد. لباس‌هایی که سایت «فوتی هدلاینز» هم جزئیات آن را لو داده به دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد و به طور دقیق‌تر لوگوی روی لباس مربوط به فصل ۱۹۷۵-۱۹۷۴ خواهد بود.

نکته جالب این که آبی‌اناری‌ها در دهه ۱۹۷۰ از ۳ لوگوی مختلف استفاده کرده‌اند. اولین لوگو، لوگویی بود که به مدت ۱۴ سال قبل از سال ۱۹۷۴ از آن استفاده کرده بودند که روی آن C.F.B نقش بسته بود. سپس کلمات اختصاری باشگاه بارسلونا به F.C.B تغییر پیدا کرد و این لوگو فقط در فصل ۱۹۷۵-۱۹۷۴ مورد استفاده قرار گرفت. اما سال ۱۹۷۵ تغییرات مهمی در لوگو انجام شد و با گرد کردن آن و برش دادن زوایای اضافی، به سمت طراحی شیک‌تر حرکت کردند. پس‌زمینه سفید که در لوگوی فصل ۱۹۷۵-۱۹۷۴ استفاده شده بود هم دوام نیاورد و به حالت اولیه آن را تغییر دادند تا دوباره رنگ زرد جای رنگ سفید را بگیرد.

لوگویی که سال ۱۹۷۵ طراحی شد، برای ۲۷ سال روی پیراهن آبی‌اناری نقش بسته بود و تغییر نکرد، تا این که سال ۲۰۰۲ لوگوی جدید با رنگ‌های واضح‌تر و شیک‌تر به صورتی که امروزه مشاهده می‌کنید، طراحی شد. باشگاه بارسلونا برای ۲ دهه است که به این لوگو وفادار مانده و تصمیمی هم برای تغییر آن نداشته. با این حال ظاهراً قصد دارند حداقل لوگوی متفاوت فصل ۱۹۷۵-۱۹۷۴ را روی پیراهن‌های‌شان در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ بزنند.

فصل ۱۹۷۵-۱۹۷۴

هواداران قدیمی بارسلونا شاید آن فصلی که رینوس میشل افسانه‌ای روی نیمکت‌شان نشسته بود را حتماً یادش هست. این مربی تاریخ‌ساز هلندی که فصل قبل تیمش را قهرمان لالیگا کرده بود، بارسا را ترک کرد تا برای در دست گرفتن هدایت تیم ملی هلند به کشورش بازگردد. او در جام‌جهانی ۱۹۷۴ با نارنجی‌ها نایب‌قهرمان هم شد. هدایت بارسلونا را هم به هنس ویس‌ولر آلمانی سپردند که سابقه کار در مونشن‌گلادباخ و کلن را داشت. بارسلونا آن فصل در لالیگا پایین‌تر از رئال‌مادرید و رئال‌ساراگوسا در رده سوم ایستاد. در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا هم در مرحله نیمه‌نهایی با شکست مقابل لیدزیونایتد کنار رفتند. جالب این که، آن فصل چندان برای بارسا خوش‌یمن و خاطره‌ساز نبوده، ولی با توجه به لوگوی خاصی که روی پیراهن‌شان بود تصمیم دارند ۴۹ سال بعد از آن بار دیگر استفاده کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12610

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.