یک نماینده مجلس: فعالیت‌های گشت ارشاد در محدوده قانون باشد

یک نماینده مجلس: فعالیت‌های گشت ارشاد در محدوده قانون باشد
حسین گودرزی گفت: من نمی‌گویم گشت ارشاد باید حضور داشته باشد، اگر ضرورتی بر حضور آن وجود دارد باید در محدوده قانون باشد.

به گزارش نجواخبر، حسین گودرزی، نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ورود مجلس به ماجرای رخ داده برای مهسا امینی گفت: فعلا منتظر گزارش کمیسیون امور داخلی مجلس درباره جزئیات این موضوع هستیم، اگر تخلف گشت ارشاد محرز شود حتما ورود خواهیم کرد بنابراین فعلا باید از پیش داوری خودداری کنیم تا حقایق روشن شود.

او ادامه داد: زمانی که فیلم مهسا امینی را دیدم بسیار ناراحت شدم به هرحال هرکسی می‌تواند بیماری زمینه‌ای داشته باشد که با وارد شدن استرس دچار مشکل شود اما اینکه دقیقا چه اتفاقی برای او افتاد که یک دفعه درحال صحبت کردن غش می‌کند نیاز به بررسی پزشکی قانونی دارد.

این نماینده مجلس درخصوص ادامه حضور گشت ارشاد در کشور بیان کرد: آنچه مشخص است فعالیت گشت ارشاد باید در چارچوب و محدوده قانون باشد درغیراینصورت تخلف است. گشت ارشاد باید طبق قانون فقط در حد تذکر و امر به معروف فعالیت کند نه اینکه از مرز قانون عدول کند.

گودرزی ادامه داد: من نمی‌گویم گشت ارشاد باید حضور داشته باشد، اگر ضرورتی بر حضور آن وجود دارد باید در محدوده قانون باشد.

او در پایان تاکید کرد: به نظر من اگر به جای پلیس، نهاد روحانیت، مساجد، ستاد امر به معروف ورود پیدا کند بهتر است چون این افراد نسبت به یک مأمور انتظامی مسلط‌تر هستند. نقش پلیس به عنوان ضابط قضائی گام آخر است بنابراین اگر به جای استفاده از پلیس به تقویت بُعد فرهنگی بپردازیم هم تأثیرگذار خواهد بود هم حاشیه‌های اینچنینی پیش نخواهد آمد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12617

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب