جزییات حادثه منجر به فوت مهسا امینی از زبان رییس پلیس پایتخت+جدیدترین فیلم از لحظه دستگیری

رییس پلیس پایتخت جزییات حادثه منجر به فوت مهسا امینی را تشریح کرد و گفت: فرماندهی کل فراجا دستوراتی را در همان ساعات اولیه صادر و تأکید کردند تا تیم‌های بازرسی کل، موضوع را بررسی و اگر قصوری وجود دارد به صورت کامل بررسی شود.

به گزارش نجواخبر، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پلیس یکی از مجموعه‌هایی است که با مردم در ارتباط است و باتوجه به مأموریت‌های این‌ مجموعه، فقط در تهران بزرگ روزانه ۱۵ تا ۱۷ هزار نفر به‌ پلیس‌های تخصصی مراجعه می‌کنند.

سردار رحیمی گفت: برای صیانت از ارزش‌ها، گشت‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی بر اساس قانون راه‌اندازی و به پلیس واگذار شده است، لذا ۹۰ درصد از اقدامات گشت‌های اجتماعی و اخلاقی در صحنه است و تذکر داده می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت با ابراز تأسف از فوت مهسا امینی تصریح کرد: این حادثه برای ما ناگوار بود و آرزوی ما این است این اتفاقات در پلیس رخ ندهد. ۹۹ درصد از تذکرها در ون‌های گشت اجتماعی و اخلاقی داده می‌شود و تنها یک درصد به مقر پلیس منتقل می‌شود که هیچ‌گونه بازداشتی هم در این زمینه نداریم.

سردار رحیمی ادامه داد: آموزشی ۳۰ دقیقه‌ای برای افراد منتقل شده به مقر در نظر گرفته شده و قانون برای آن‌ها تفهیم می‌شود.

وی با اشاره به مرحوم مهسا امینی گفت وی در پارک طالقانی در حال قدم زدن بوده است که با گشت امنیت اخلاقی پلیس روبه‌رو می‌شود و از نظر تیم پلیس این چهار خانوم دارای وضعیت مناسبی نبوده‌اند به سه نفر تذکر داده شده که مشکلشان برطرف شده است.

رئیس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد همراه خانم امینی سه خانم و دو آقای دیگر حضور داشته‌اند و پلیس به آنها اعلام کرده است که باید به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنند و یک نفر باید لباس مناسب برای خانم امینی بیاورد و و چند دقیقه در محل پلیس امنیت اخلاقی بنشیند تا تذکرات و آموزش‌های قانونی به او داده و سپس به خانواده تحویل داده شود. به گفته دو نفر از دختران دیگر حاضر در ون مهسا شوخی هم می‌کرده است.

رحیمی با بیان اینکه سه نفر مشکل‌شان در همان محل و لحظه برطرف شد، گفت: فقط خانم امینی به مقر پلیس امنیت اخلاقی در ساعت شش و نیم روز سه شنبه هفته پیش مراجعه می‌کند. وی توسط ۵ خانم دیگر و یک همکار خانم ما که در ون بوده‌اند به پلیس امنیت اخلاقی منتقل می‌شوند.

وی گفت: با دو نفر از خانم‌هایی که در کنار مهسا امینی نشسته بودند صحبت کرده‌ایم و این خانم‌ها وارد کلاس شده‌اند و تا زمانی که کلاس کامل بشود و استاد وارد کلاس شود کمی زمان می‌برد و در طول روز چندین کلاس برگزار می‌کنیم و این خانم‌ها گروه گروه در کلاس‌ها وارد می‌شوند و تا زمانیکه کلاس برگزار شود و خانواده برای شما لباس بیاورند. وی از جای خود بلند می‌شود و با یکی از همکاران خانم ما که نظم و انضباط سالن را تأمین می‌کند صحبت می‌کند و سؤالی می‌کند و به یکباره حالش به هم می‌خورد.

رئیس فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: خانم امینی از همکار ما سؤال کرده که وضع ظاهری او چه مشکلی دارد و همکار ما به او می‌گوید شلوار یا ساپورتی که پایش بوده است دارای ایراد بوده و زمانی که مانتویش باز می‌شود مشکل دارد و بر همین اساس باید تعویض شود و در همان زمان خانم امینی حالش به هم می‌خورد و کمتر از یک دقیقه پرستار و بهیار پلیس که مقیم سالن بوده‌اند بالای سر خانم امینی حاضر می‌شود و کار رسیدگی به وضعیت او را شروع می‌کنند.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران درباره اینکه معیار پلیس برای بدحجابی یک نفر چیست، گفت: ملاک حجاب برای خانم‌هایی که در خیابان حاضر می‌شوند را خانم‌ها باید بدانند آنها نمی‌توانند با یک ساپورتی که اگر مانتویش باز شود چهره قشنگی نخواهد داشت در خیابان حاضر شوند. ممکن است خانم‌ها و آقایان در منزل لباسی بپوشند که آن اشکالی ندارد اما آنها نمی‌توانند در مکان عمومی با آن پوشش حاضر شوند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12618

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.