نگاهی به حواشی اخیر در خصوص مساله حجاب؛

«مردم» مقصر نیستند/ تولیدکننده پوشاک نامناسب به بازار ندهد

«مردم» مقصر نیستند/ تولیدکننده پوشاک نامناسب به بازار ندهد
با درنظر گرفتن ممنوعیت واردات پوشاک، اگر مدلهای نامناسب و خلاف عرف و شرع موجود در بازار، تولید داخل است، نیاز به نظارت جدی در این حوزه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، با توجه به حواشی اخیر درخصوص مسئله حجاب، دور از لطف نیست یادآور شویم نیاز است یک بار برای همیشه این مسئله به صورت جدی و از سرمنشا آن پیگیری و حل شود. با گشتی در سطح شهر و مراکز فروش پوشاک مشاهده می‌شود که اغلب پوشاک تولید شده دارای طرح، نقش و مدلهایی خلاف عرف جامعه هستند. بنابراین در چنین زمانی پیدا کردن پوشاک مناسب برای افرادی که خواهان آن هستند غیر ممکن است. این درحالی است که اغلب خریداران و مصرف کنندگان پوشاک زنانه از نبود مانتو با طرح و مدلهای مناسب گله و شکایت دارند.

نکته‌ای که نیاز است به آن توجه کنیم، مسئله پوشاک هنرمندان و به اصطلاح سلبریتی‌ها جامعه است، توجه داشته باشید که گاهی پوشش این افراد الگوی پوششی جوانان و نوجوانان ما قرار می‌گیرد. این درحالی است که اغلب آن‌ها در حاشیه امن ایجاد شده خود زندگی می‌کنند و کمتر در اجتماع و انظار عمومی حضور دارند بنابراین شاهد برخوردهای قهری برخی ارگانها نیستند و به خاطر لباس دستگیر نمی‌شوند.

بنابراین با درنظر گرفتن ممنوعیت واردات پوشاک، اگر مدلهای نامناسب و خلاف عرف و شرع موجود در بازار، تولید داخل است، نیاز به نظارت جدی در این حوزه وجود دارد. اگر این مدل‌ها پذیرفته شده و مورد تأیید نهادهای مربوطه هستند نباید به مصرف کننده خرده گرفت و او را در پوشیدن این لباس‌ها مقصر دانست.

همچنین اگر پوشاک نوجوانان و جوانان را برگرفته از الگوی پوشاکی هنرمندان می‌دانیم، نیاز است برخوردها با مردم عادی کشور به مانند هنرمندان و سلبریتی‌ها باشد؛ یا اینکه همگان را مجبور سازند در تولید و مصرف پوشاک، از الگوهای اسلامی و ایرانی مناسب استفاده کنند تا نوک پیکان برخوردهای قهری به سمت مردم نباشد…

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12655

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب