واکنش چند دادستان: اغتشاشات با تحریک و ترغیب معاندین صورت می‌گیرد

واکنش چند دادستان: اغتشاشات با تحریک و ترغیب معاندین صورت می‌گیرد
دادستان‌های لرستان و همدان به اغتشاشات اخبر واکنش نشان دادند.

به گزارش نجوا خبر، حسن خانجانی (دادستان همدان) در این رابطه اظهار کرد: در روزهای اخیر به دنبال فتنه گری‌ها و در پی فراخوان های معاندین نظام جمهوری اسلامی، متأسفانه تعدادی نیز تحت تأثیر تحرکات آنان، تجمعاتی در بخشهایی از نقاط شهر همدان و برخی از شهرهای دیگر استان داشته‌اند.

وی اظهار کرد: افسوس که در این اقدامات با تحریک و ترغیب معاندین، حملاتی به اموال عمومی و بعضاً خصوصی مردم شد و تخریب و آتش سوزهایی رخ داد؛ این اموال تخریبی از محل مالیات یا عوارض پرداختی مردم ساخته شده بود که بازهم با هزینه کرد همین مردم بازسازی می‌شود.

دادستان همدان، مردم دارالمؤمنین همدان را مردمی فهمیم معرفی و تصریح کرد: این مردم از گذشته تاکنون ثابت کرده‌اند که همدان محیط امنی برای اخلالگران در نظم و امنیت عمومی نیست.

خانجانی موقر (دادستان لرستان) نیز در هشداری به فتنه گران و آشوب طلبان تأکید کرد: در صورت تداوم اقدامات مخرب، غیرانسانی و هنجارشکنانه؛ به شدت و قاطعیت و برابر قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین حاکم، با آنها برخورد می‌شود.

داریوش شاهونوند بیان کرد: دادستانی لرستان در بحث تجمعات و اعتراضات و اغتشاشات دستوراتی را صادر کرد.

وی افزود: خانواده‌ها کنترل، نظارت، مراقبت و پیشگیری در ارتکاب بزه در بحث اغتشاشات را نسبت به فرزندانشان محقق کنند.

دادستان لرستان تصریح کرد: پلیس با رصد، کنترل، تدبیر و بصیرت و به نحوه وشمندانه در جهت پیشگیری اقدام و خاصه در جهت شناسایی لیدرها و سردسته‌های اصلی این اغتشاشات و سپس دستگیری کلیه مرتکبان به جرایم ضد امنیت و آسایش و تخریب کنندگان اموال عمومی و توهین به نظام و اسلام و مسئولان اقدام کنند.

وی افزود: دستگاه قضائی با افرادی که در جهت سلب آسایش و امنیت عمومی اقدام می‌کنند، هیچگونه اغماض و مماشاتی نخواهد داشت و قاطعانه با این دسته از افراد برخورد خواهد کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12715

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب