گزارش نجواخبر؛

اولین تصاویر سیل سیستان و بلوچستان/ نخل ها در آب غرق شدند! +ویدئو

سامانه بارشی «مونسون» به شرق فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رسیده است. بارش‌های سیل‌آسا طی دو روز اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان باعث مسدود شدن راه‌ها، قطع برق و بروز خسارت به منازل مسکونی شده است.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، سامانه بارشی «مونسون» به شرق فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رسیده است. بارش‌های سیل‌آسا طی دو روز اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان باعث مسدود شدن راه‌ها، قطع برق و بروز خسارت به منازل مسکونی شده است.

طبق اعلام هواشناسی، اثرات این بارش‌ها ممکن است بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را هم تحت تأثیر قرار دهد. منابع محلی می‌گویند 35 روستا در جنوب سیستان وبلوچستان دچار سیلاب و آبگرفتگی شده‌اند.

تصاویری از حجم هولناک سیل در یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان در فضای مجازی منتشر شده است؛ در این تصاویر و ویدئوها، حجم زیادی از آب پشت پل جمع شده و درختان خرما در آن غرق می‌شوند!

اخبار رسمی نیز نشان از بحران دارد؛ مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی شبانه روز گذشته و جاری شدن سیلاب هشت مسیر فرعی در جنوب استان را بست.

علیرضا شهرکی روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: هم اینک مسیرهای رحمت آباد- مهرستان، مهرستان - سوران، مهرستان- سرباز، مهرستان- ایرانشهر، قصرقند- نیکشهر، دلگان - ایرانشهر، فنوج-کتیج- رمشک و اسپکه - فنوج در جنوب استان بسته است.

وی ادامه داد: تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در بارندگی اخیر هشت شهرستان و ۳۵ روستای جنوب استان دچار سیلاب شد و خدمات رسانی به روستاها با قوت تداوم دارد.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی که اکثر نقاط سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد تا اواخر هفته جاری با شدت کمتر تداوم دارد.

اخبار دریافتی خبرنگار نجواخبر از تداوم بارش باران در شهر زاهدان حکایت دارد؛ به دلیل آب گرفتگی معابر و بارش شدید باران از شب گذشته، تردد در سطح شهر زاهدان با دشواری بسیار مواجه شده است؛ در عین حال سیل به برخی بافت های فرسوده در جنوب شهر زاهدان و در مناطق کم برخوردارتر، آسیب زده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1276

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب