دلیل دستگیری فائزه هاشمی

دلیل دستگیری فائزه هاشمی
آن طور که خبرگزاری تسنیم نوشته‌ "فائزه هاشمی به دلیل تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی در منطقه شرق تهران، توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است."

به گزارش نجواخبر، ساعاتی پیش خبرگزاری تسنیم از دستگیری فائزه هاشمی خبر داد و نوشت که او به دلیل تحریک به اعتراضات خیابانی توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است.

این خبرگزاری نوشت: "شنیده‌ها حاکی است، فائزه هاشمی امشب به دلیل تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی در منطقه شرق تهران، توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است. این در حالی است که این تحریک‌‌ها در کشاندن معدود اغتشاشگران هم به خبایان‌ها ناکام بوده است."

پس از آن، هیچ اظهارنظری در مورد وضعیت این فعال سیاسی منتشر نشده است.

فائزه هاشمی رفسنجانی (زاده ۱۷ دی ۱۳۴۱)، دومین دختر مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی است و در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نماینده بود. او از اعضای بنیان‌گذار حزب کارگزاران سازندگی ایران به‌شمار می‌آید.

فائزه هاشمی از سال ۱۳۶۹ ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را بر عهده داشت.در خرداد ۱۳۹۰ به دفتر او در ساختمان فدراسیون اسلامی ورزش زنان، حمله شد و کمتر از دو ماه بعد، در مرداد ماه ۱۳۹۰ این فدراسیون، به دلیل تعلق نگرفتن بودجه کافی از سوی سازمان تربیت بدنی، تعطیل شد.

فائزه هاشمی در سال 1377، روزنامه "زن" را منتشر کرد که کمتر از یک سال فعالیت داشت و توقیف شد. او در جریان وقایع بعد از انتخابات 1388 بازداشت شد و در سال 1390 نیز با حکم قاضی صلواتی، به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام، به شش ماه حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.
او از منتقدان الزام به حجاب در ایران است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12767

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.