واکنش وزارت ارتباطات به ماجرای خنده آقای وزیر

واکنش وزارت ارتباطات به ماجرای خنده آقای وزیر
روابط عمومی وزارت ارتباطات در واکنش به تیتر عکس یک روزنامه هم‌میهن که در تاریخ هفتم مهرماه با عنوان «بستن و خندیدن» منتشر شد، جوابیه‌ای به این روزنامه ارسال کرد.

به گزارش نجواخبر، متن این جوابیه به شرح ذیل است:

پس از مصاحبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست هیئت دولت، آن جریده تیتری تحت عنوان «بستن و خندیدن» انتخاب نموده است که متأسفانه تنها می‌توان نام شیطنت رسانه‌ای بر آن نهاد. اگر فیلم سخنان وزیر ارتباطات را کامل مشاهده نمایید به هیچ‌وجه چنین چیزی مشاهده نمی‌‌کنید و صرفا پیش از شروع مصاحبه با خبرنگاران و آن هم برای احترام، خوش‌وبشی می‌کنند. چه آنکه اگر به جای لبخند اخم می‌‌کردند حتما تیتر می‌زدید «بستن و اخم به مردم» و اگر واکنشی نشان نمی‌‌دادند تیتر می‌زدید «بستن و نگاه سرد به مردم».

با این حال، صرفا برای تنویر افکار عمومی لازم است که توضیحات ذیل را در همان صفحه منتشر نمایید:

دولت سیزدهم توسعه کسب و کارهای دیجیتال و توسعه اقتصاد دیجیتال را یکی از راهبردهای اساسی خود می‌داند و در همین مسیر برای اولین بار در کشور، با پیگیری این وزارتخانه و تصویب هیئت وزیران «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت برای برطرف کردن موانع از سر راه توسعه کسب و کارهای دیجیتال تشکیل شده است که تمامی اختیارات رئیس‌ محترم‌جمهور و هیئت وزیران به این کارگروه تفویض شده است تا با سرعت موانع را از سر راه کسب و کارهای دیجیتال بردارد. این کارگروه تاکنون مصوبات متعددی همچون حل مشکلات شرکت‌های بیمه آنلاین، تسهیل فعالیت آزاد کارها و... داشته است. اقدامات متعدد دیگری هم توسط این وزارتخانه همچون فراهم کردن بستر لازم برای ورود اولین شرکت استارت‌آپی کشور به بازار سرمایه، فراهم کردن زمینه صادرات محصولات و خدمات کسب و کارهای دیجیتال کشور به بازارهای جهانی انجام شده است.

این وزارتخانه همواره حامی کسب و کارهای دیجیتال بوده و در شرایط پیش‌رو که به دلیل تصمیم مراجع ذی‌صلاح امنیتی، محدودیت‌هایی برای برخی پلتفرم‌های خارجی ایجاد شده است، ضمن رایزنی با نهادهای مذکور، تمام تلاش خود را برای حل مشکل کسب و کارهای برخط و همچنین تقویت زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های داخلی برای میزبانی کسب و کارها و هموطنان عزیز به کار بسته است. لازم به ذکر است که یکی از اهداف مهم این وزارتخانه توسعه کیفیت و افزایش سرعت زیرساخت‌های ارتباطی کشور است که پیگیری طرح‌هایی همچون «طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها» که با اجرای آن، سرعت دسترسی هموطنان عزیز ده‌ها برابر افزایش پیدا خواهد کرد، نشان‌دهنده عزم و اراده جدی این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی فضای مجازی است.

یادمان نرود که محدودیت اینترنت در دولت‌های گذشته هم در شرایط خاص مسبوق به سابقه بوده، اما در گذشته اینترنت به صورت کلی قطع می‌شد، اما در این دوره این اتفاق نیفتاد و تمامی خدمات داخلی و بسیاری از خدمات خارجی بدون هیچ‌گونه اختلالی در دسترس هستند و تلاش شده که هموطنان عزیز برای ارتباطات و امورات روزمره، مشکلی نداشته باشند. انشاءالله این ایام نیز سپری خواهد شد و با نگاه راهبردی دولت سیزدهم به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقدامات پیش‌ رو، آینده‌ای بهتر در انتظار کسب و کارهای مجازی و اقتصاد دیجیتال کشور خواهد بود.

محمداحسان خرامید

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی

پاسخ هم‌‌میهن: این پاسخ روابط عمومی وزارت ارتباطات درست است. اگر وزیر در متن یا حاشیه برنامه خبری اخیر دولت اخم می‌کرد، همین موضع را می‌گرفتیم و حالا هم که خندیده است، چنین متنی درباره آن نوشتیم. اما مسئله اصلی و پرسشی که جناب وزیر و روابط عمومی مربوطه و مجموعه دولت به آن نمی‌‌پردازند، این است که چرا در موارد و نشست‌‌های دیگر، روزنامه این کار را نکرده است؟

طبعا، وقتی آقای وزیر حامل اخبار خوبی درباره اینترنت یا کسب‌وکارهای مجازی باشد و در جمع خبرنگاران و عکاسان بخندد، به آن مثبت نگاه می‌‌کنیم یا تصویر اخموی او را منتشر نمی‌کنیم. در واقع، اینکه متناسب با رویداد و شرایط کنونی که در آن مسئله اینترنت به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بخش عمده‌ای از جامعه تبدیل شده است، وظیفه و مسئولیت رسانه این است که فعالانه با سوژه‌ها و ظرفیت‌های تصویری و خبری برخورد کند و از آن برای انتقال مناسب و موثر پیام استفاده کند. در مورد اخیر هم، دقیقا همین رویکرد را اتخاذ و اجرا کرده‌ایم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12792

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.