آخرین نقشه کرونایی استان کردستان: فقط دو شهر زرد

آخرین نقشه کرونایی استان کردستان: فقط دو شهر زرد
رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، به جزء شهرستان های دهگلان و سروآباد که رنگ کرونایی زرد (با خطر متوسط) دارند بقیه شهرستان های استان به رنگ آبی (عادی) در آمدند.

به گزارش نجوا خبر، دکتر بهرام کندایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این مهم با تلاش مدافعان سلامت و با همکاری و هماهنگی سایر ادارات و سازمان های مرتبط و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم امکانپذیر شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها بر اساس موارد ابتلا، بستری در بخش و نیز مراقبت های ویژه کرونایی و موارد فوتی، شهرستان های بانه، بیجار، سقز، سنندج، قروه، کامیاران، دیواندره و مریوان رنگ آبی(بی خطر) دارند افزود: بقیه شهرستان‌ها شامل دهگلان و سروآباد وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) را به خود گرفته‌اند.

وی افزود: بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، تعداد صفر شهرستان در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، ۱۶ شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۲۰۰ شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۲۳۲ شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: با توجه به اینکه هیچ شهری در استان فرهنگی کردستان در رنگ بندی قرمز یا نارنجی قرار ندارد بنابراین پیک هفتم در حال کنترل بوده و در موارد ابتلا، بستری و فوتی شیب نزولی داریم.

دکتر کندایی در توصیه‌ای از شهروندان خواست رعایت پروتکل های بهداشتی را تا صفر شدن کامل آمارهای ابتلا به کرونا در استان ادامه دهند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12809

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.