«نجواخبر» بررسی کرد؛

هزاران کسب و کار اینترنتی در خطر نابودی/ به پلتفرم‌های داخلی کوچ کنید

هزاران کسب و کار اینترنتی در خطر نابودی/ به پلتفرم‌های داخلی کوچ کنید
یک کارشناس فضای مجازی راه حل کاهش نگرانی کسب و کارها را کوچ آنها به پلتفرم های داخلی می داند.

به گزارش خبرنگار «نجواخبر»، اینستاگرام، واتساپ، اسکایپ، ایکس باکس، کلش آوکلنز و لینکدین، شش پلتفرم مشهوری هستند که در روزهای اخیر فیلتر شده‌اند. این لیست شامل پلتفرمهایی است که کسب و کار‌های بسیاری را در دل خود جای داده و در این بین، معیشت خانوارهای بسیاری به دلیل قطعی اینستاگرام با خطر مواجه شده است.

اعداد وارقامی هم در این زمینه وجود دارد؛ برآورد شده که زیان اقتصادی ناشی از قطعی اینترنت در ایران، برای هر ساعت به یک میلیون دلار می‌رسد.

همچنین در حالی‌ که بیشتر از ۴۰۰ هزار فروشگاه آنلاین در اینستاگرام فعال هستند و این حوزه حجمی بیشتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال دارد، اختلالات اینستاگرام هم به کسب‌وکارهای کوچک و متوسطی که بر این بستر با سرمایه خود اقدام به اشتغال‌زایی کرده‌اند آسیب وارد می‌کند و هم به کسب‌وکارهای اینترنتی لطمه می‌زند.

گلایه کسب و کارهای اینترنتی از قطعی اینترنت

«همه کار‌ها با اینترنت انجام می‌شوند. به طور مثال همه کار‌های اداری، ثبت دارو، خرید و فروش محصولات و خیلی از کار‌های دیگر با اینترنت انجام می‌شود. خواهش می‌کنم از مسئولان فکری به حال ما کنند. درآمد ما قطع شده و اگر به این شکل ادامه پیدا کند، ورشکست می‌شویم.» این یک پیام از پیام های بسیار افرادی است که فیلتر اینستاگرام، این روزها نان شان را آجر کرده است.

شامگاه ۳۰ شهریور ماه بود که دسترسی به اینترنت و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی خارجی با اختلال گسترده و قطعی مواجه شد. در همان لحظات ابتدایی اینستاگرام و واتس اپ فیلتر شد.

بازار پررونق فیلترشکن های به اصطلاح دانش بنیان

یک کارشناس فضای مجازی به «نجواخبر» می‌گوید: در روزهایی که اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده‌اند، مردم و کسب و کارهای اینترنتی به فیلترشکن پناه آورده‌اند.

احسان کیانخواه ادامه می‌دهد: فیلترشکن بلای خانمان سوز دیگری است چون معمولا مردم از فیلترشکن های رایگان استفاده می‌کنند. رایگان به این معناست که فرد ارائه دهنده سرویس وی پی ان عملا از منابع دستگاه استفاده می‌کند و به همین دلیل استفاده از فیلترشکن از جهات مختلف به ضرر کاربر است.

کسب و کارهای اینترنتی کوچ به پلتفرم های داخلی را جدی بگیرند

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: فیلترشکن های رایگان هم از منابع رم و سی پی یو دستگاه فرد استفاده می‌کنند و هم برای هک کردن سایت های مختلف خارجی. به همین دلیل به نظر می‌رسد فیلترشکن‌ها آسیب جدی ایجاد می‌کند و حریم خصوصی افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهند.

کیانخواه با بیان اینکه بهترین راه حل در شرایط حال حاضر استفاده از پلتفرم های داخلی است، گفت: بهتر است افراد برای فروش اقلام در یک پلتفرم بومی، کسب و کار خود را ایجاد کنند.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12812

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب