ناصرمحمدخانی در گفتگو با نجواخبر: در جام جهانی شانس موفقیت داریم

ناصرمحمدخانی در گفتگو با نجواخبر: در جام جهانی شانس موفقیت داریم
پیشکسوت فوتبال می گوید: با بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ملی، شانس موفقیت در جام جهانی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، ناصر محمدخانی پیشکسوت فوتبال می‌گوید: با بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ملی، شانس موفقیت در جام جهانی افزایش یافته است.

تیم ملی در دیدار مقابل اروگوئه با بازگشت کارلوس کی روش نمایش مناسبی داشت.

قطعاً نتیجه این دیدار شوک بازیکنان تیم ملی را از تغییر سرمربی به همراه داشته است. اروگوئه تیم قدرتمند دنیاست که با برتری مقابل آن اعتماد به نفس بازی با بزرگان دنیا همچون انگلیس را نیز پیدا می‌کنیم. در فاز دفاعی قدرت حمل توپ بیشتری پیدا کردیم و همین موضوع کمک کرد تا بتوانیم در ضد حملات روی دروازه حریف نقش آفرینی کنیم. حمله‌های اندکی روی دروازه اروگوئه داشتیم اما برنامه‌ریزی خوبی برای استفاده از نقاط مختلف زمین اجرا شد که نشان دهنده تغییر تفکرات کی روش است.

کی روش اغلب از بازیکنان باتجربه هم استفاده کرد.

مخالفت خودم را از بازگشت کی روش قبلاً عنوان کرده بودم اما حالا باید بگویم او حق دارد در فرصت بسیار اندک باقی مانده روی بازیکنانی که امتحان خود را پس داده‌اند سرمایه‌گذاری کند. کی روش اتحاد تیمی را بیشتر کرده و مطمئن هستم می‌تواند در ادامه به رختکن تیم برای هدف مشترک نتیجه‌گیری در جام جهانی قطر کمک کند. البته باز هم تاکید می‌کنم با وجود اتفاقات مثبتی که با او احتمال دارد رقم بخورد نحوه جابه‌جایی در رأس کادر فنی تیم ملی ایران را اصلاً قبول ندارم.

شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان هم زوج خط دفاعی تیم ملی بودند.

آنها مکمل‌های خوبی برای همدیگر شده‌اند. اینکه هر دو بازیکن در یک باشگاه قطری حضور دارند هم به میزان آمادگی آن‌ها کمک کرده است. مهم این بود که خلیل زاده بداند نفر اول تیم ملی در مسائل فنی شخص سرمربی است. او در دیدار با اروگوئه نشان داد به این درک مهم رسیده است.

تغییرات در دیدار برابر سنگال را چگونه ارزیابی کردید؟

به هر حال کی روش می‌خواست بازیکنان مختلف را برای پست‌های دیگر بسنجد و طبیعی است که تغییراتی را ایجاد کند. با این حال فکر می‌کنم زوج خلیل زاده - کنعانی زادگان بهتر از هر انتخاب دیگری برای قلب دفاع تیم ملی است. نمی‌توان منکر تأثیر روحی نتایج تیم ملی ایران در بازی تدارکاتی شد اما می‌توان گفت بازی با سنگال همچون دیدار با اروگوئه عیب‌هایمان را مشخص کرد تا کی روش بتواند آنها را در زمان خیلی کمی که تا شروع جام جهانی داریم برطرف کند. تیم ملی در دیدار با سنگال شیوه نمایشی همیشگی خود را با اندکی حالت تهاجمی بیشتر بروز داد که این موضوع می‌تواند استراتژی دوم کی روش در جام جهانی محسوب شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12847

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.