لابی شرکت ماکارونی برای خرید سهام خودروسازان

لابی شرکت ماکارونی برای خرید سهام خودروسازان
اخیرا صحبت‌هایی پیرامون لابی زر ماکارون جهت خرید سهام دولت در دو ابرشرکت خودروساز در محافل اقتصادی کشور شنیده شده است.

به گزارش نجواخبر، پرونده واگذاری سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا ددر ماه‌های اخیر نظر بسیاری از فعالان اقتصادی کشور را به خود جلب کرده است. چندی پیش صحبت‌هایی مبنی بر ورود شرکت زر ماکارون به حوزه خودروسازی نیز شنیده شد. حالا شواهدی دیده می‌شود که حاکی از لابی‌گری شرکت زر ماکارون برای خرید سهام دولت در این شرکت‌هاست.

لابی زر ماکارون و پیشنهاد مستقیم به ایدرو

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره حواشی پیرامون لابی‌گری شرکت زر خودرو گفت: سلطانی و کاشانی و… برای خرید سهام خودرو، مستقیما به ایدرو پیشنهاد داده‌اند. در واقع کسی به سازمان خصوصی سازی پیشنهادی ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: ما اساسا با هیچ شرکتی جهت واگذاری سهام دولت، وارد مذاکره مستقیم نشده‌ایم.

این مقام مسئول بیان کرد: فهرست واگذاری‌ها شامل بیش از ۵ درصد ایران‌خودرو و بیش از ۱۷ درصد سایپا می‌شود. ممکن است برای این سهم‌ها هر شرکت غیرتخصصی مانند ماموت، میهن، زر ماکارون و یا هر جای دیگری پیشنهاداتی را ارائه کنند.

مشتریان چهار دسته هستند

ایدرو هم در کارگروه مشترکی که با سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد، مشتریان بالقوه را به چهار دسته تقسیم کرده بود.

وی ادامه داد: شرکت‌های غیرتخصصی، CKD کارها، متخصصین صنعت خودرو و کسانی که بالقوه می‌توانند وارد این عرصه شوند در این تقسیم‌بندی قرار دارند.

طرح پیشنهاد برای همه آزاد است؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد: موضوع بررسی اهلیت خریداران حتما موردنظر قرار می‌گیرد. اما نمی‌توان کسی را از طرح پیشنهاد جهت خرید سهام محروم کرد.

قربانزاده در پایان خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم کسی به سازمان خصوصی سازی پیشنهادی برای خرید سهام خودرویی دولت ارائه نکرده است. اما در جلسات شنیدم که این شرکت پیشنهاداتی را به ایدرو داده است.
منبع: تجارت نیوز

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1292

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.