گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس در مورد مهسا امینی منتشر شد/ علت فوت چه بود؟

گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس در مورد مهسا امینی منتشر شد/ علت فوت چه بود؟
کمیته حقیقت یاب مجلس در گزارش خود با تاکید بر برخورد قضایی با دروغ گویان ضرب و شتم مهسا امینی اعلام کرد: اطلاع رسانی بهنگام پلیس و عذرخواهی از قصور احتمالی تبعات اجتماعی را کاهش می‌داد.

به گزارش نجواخبر، کمیته حقیقت یاب مجلس شورای اسلامی گزارش بررسی علل فوت مرحومه مهسا امینی منتشر کرد:

هیچگونه ضرب و جرح درمواجهه، انتقال و استقرار مرحومه خانم امینی در محل پلیس امنیت عمومی صورت نگرفته است.
کسانی که قبل از روشن شدن ماجرا اظهارات عجولانه داشتند و زمینه سوء استفاده معاندین نظام واغتشاشگران را ایجاد کرده‌اند اگر مواضع شان را اصلاح نکنند باید تحت پیگرد قضائی قرار بگیرند.

میزان و کیفیت اثربخشی اقدامات درمانی در حدفاصل برزمین افتادن خانم امینی تا زمان حضور پرسنل اورژانس قابل تأمل است وازدحام مقابل درب خروجی پلیس امنیت عمومی که باعث تأخیر بیش از 6 دقیقه‌ای در عزیمت آمبولانس شده نیز در روند درمانی نامبرده بی اثر نبوده است.

اطلاع رسانی بهنگام و دقیق فراجا، زمینه روایت سازی جعلی رسانه های دشمن را و عذرخواهی از قصور احتمالی تبعات تلخ اجتماعی را کاهش می‌داد.

آموزش کارکنان و مأموران، تجهیز پلیس امنیت عمومی به لباس های دوربین دار و نصب دوربین در خودروهای گشت ضرورت قانونی دارد.

نهادهای مربوط به گشت ارشاد باید ساختار، روشها و فرایندهای اجرایی گشت ارشاد را بررسی و اصلاح کنند. کمیسیون امور داخلی مجلس موضوع را پیگیری خواهد کرد.
تبصره ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی درباره تعریف دقیق از حدود حجاب شرعی و شفاف شدن مفاهیم مبهم مربوط، برای اجتناب از اصل تداخل قوا باید از طریق ارائه لایحه قوه قضائیه اصلاح شود.

مهم ترین راه ترویج حجاب و عفاف، علاوه بر اجرای قوانین، راه های ایجابی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از دستگاه‌هایی که در این زمینه کم کاری کرده‌اند، مطالبه و سؤال کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13033

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب