وام فوری 200 میلیونی بانک ملی/ سهام به جای وثیقه

وام فوری 200 میلیونی بانک ملی/ سهام به جای وثیقه
با رونمایی از فاز اول طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه در ۳ بانک استفاده کنند و وام و تسهیلات بدون ضامن دریافت کنند.

به گزارش نجواخبر، با رونمایی از فاز اول طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه در ۳ بانک استفاده کنند و وام و تسهیلات بدون ضامن دریافت کنند.

پیدا کردن ضامن مورد قبول بانک‌ها جهت دریافت وام و تسهیلات گاهی اوقات از کسب سایر شرایط و ضوابط بانک‌ها سخت تر است به طوری که درصد قابل توجهی از متقاضیان وام به علت پیدا نکردن ضامن مناسب از دریافت وام منصرف می‌شوند.

وثایق مورد قبول بانک‌ها برای اعطای تسهیلات نیز به جز ضامن معتبر ٬ وثیقه ملکی و یا سپرده و ضمانتنامه بانکی هست که تهیه کردن این موارد نیز برای بسیاری از افراد به دلایل مختلف غیر ممکن و یا مشکل می‌باشد.

به تازگی بانک مرکزی تمهیداتی را در نظر گرفته و توثیق وثایق جدید مانند سهام بانکی و ... را در غالب دستورالعملی به بانک‌ها ابلاغ کرده است.

در آخرین مورد افراد جهت دریافت وام بدون ضامن در بانک ملی ٬ مهر ایران و رسالت می‌توانند سهام خود را به عنوان وثیقه در رهن بانک قرار دهند.

مصطفی قمری‌وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی نوشت: با ابلاغ و اجرای دستورالعمل بانک مرکزی، مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک در سازمان بورس برگزار شد.

وی ادامه‌داد: با رونمایی از فاز اول طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه در سه بانک ملی، بانک رسالت و بانک مهر ایران برای دریافت وام، تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند.

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی دیروز هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: با ابلاغ و اجرای دستورالعمل بانک مرکزی، امروز مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک در سازمان بورس برگزار می‌شود.

وی افزود: با رونمایی از فاز اول طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه برای دریافت وام، تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند.

بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد با تنوع وثایق را ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

سقف وام بدون ضامن در بانک ملی ٬ بانک رسالت و بانک مهر ایران در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است.

وام گیرنده باید فاقد چک برگشتی و تسهیلات معوق باشد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1332

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب