حواشی یک بازدید/ عکس یادگاری در امامزاده داوود

حواشی یک بازدید/ عکس یادگاری در امامزاده داوود
روزنامه جوان با اشاره به حضور چند نماینده مجلس در محل سیل امامزاده داود و گرفتن عکس یادگاری از این رفتار مجلسی‌ها به شدت انتقاد کرد.

به گزارش نجواخبر، روزنامه جوان با اشاره به حضور چند نماینده مجلس در محل سیل امامزاده داود و گرفتن عکس یادگاری از این رفتار مجلسی‌ها به شدت انتقاد کرد.

این روزنامه نوشت:

«آستین بالا زدن مسئولان، قبل از سیل بیشتر اثر داره یا پاچه بالا دادن بعد سیل؟! در عصری که اینطور اتفاقات پیش‌بینی میشود، نباید زیرساخت‌های جلوگیری رو چک و تقویت کنند؟ گذشته از هشدار نباید مردم را تخلیه کنند؟

این روزنامه همچنین به نقل از هدایت خادمی نماینده سابق مجلس نوشت:

وقتی برای یک سیل ۱۰سانتیمتری لباس و چکمه نداریم و مسئولان مجبورند با کت و شلوار و کفش کتانی و چرمی به دل سیل بزنند، اگر خدای نکرده زلزله‌ای در تهران بیاید چه کنیم!

بدون آموزش مسئولان حتی در استفاده از البسه مناسب و نداشتن تجهیزات و بیمارستان، فقط با کت و شلوار چه میشه کرد!»

عکس یادگاری در سیل؟ چرا نه غم دارید نه دلهره؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: برخی از نمایندگان مجلس، وزرا و شهردار تهران با لباس‌های رسمی و بدون تجهیزات کمک‌رسانی، با حضور در مناطق سیل‌زده استان تهران بویژه امام‌زاده داوود با پاچه‌های گِلی عکس یادگاری گرفتند!

این عکس‌های یادگاری در فضای مجازی با واکنش‌های کاربران مواجه شد. برخی از کاربران فضای مجازی گفتند: در چهره این افراد نه اثری از غم و دلهره مردمی بود که سیل خانه و زندگیشان را نابوده کرده و نه نشانی از خستگی آن امدادگری که بی‌ادعا در حال کمک به مردم است. تنها شباهت این‌ها با مردم سیل‌زده و امدادگران زحمتکش فقط «پاچه‌های گِلی» است وگرنه کدام انسان سیل‌زده‌ای در این شرایط به فکر انداختن عکس یادگاری است؟

کت‌وشلوار گران‌قیمت نماینده مجلس در گِل!

چند تن از نمایندگان مجلس برای اقدام جهادی راهی امام‌زاده داوود شدند و بدون پوشیدن لباس‌های مخصوص، پا به مناطق گلی گذاشتند.

اما نکته جالب اینجاست که لباس یکی از این افراد، از برند مشهور و گران‌قیمت ایرانی و محصولی با پارچه ایتالیایی - است که با مراجعه به سایت این برند، متوجه قیمت ۱۲.۵ میلیون تومانی آن می‌شوید.


روزنامه شهرداری: امام‌زاده داود که جزو تهران نیست!

روزنامه همشهری در گزارشی عجیب ضمن اشاره به سیل اخیر در منطقه امامزاده داوود در تعریف و تمجیدی خاص از اقدامات مجموعه تحت مدیریت زاکانی اعلام کرد: امام‌زاده داود که جزو تهران نیست!

در بخشی از این یادداشت معنادار ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران آمده:

بارندگی در شهر تهران از بامداد پنجشنبه گذشته شروع و منجر به سیلاب در برخی مناطق مانند امامزاده داوود(ع) شد. سیل در این مناطق که سبب خسارت جانی و مالی شد، سوله‌های بحران شهر تهران را به حالت آماده‌باش درآورد. با این حساب شهرداری تهران به یاری محله‌های کن و امامزاده داوود(ع) رفت؛ نقطه‌ای که جزو مناطق شهری تهران نیست و دارای بخشداری است.

زاکانی فرماندهی بحران سیل را به حضور در نخستین رویداد مردمی‌سازی مدیریت شهری که در برج میلاد برگزار می‌شد، ترجیح داد و به امامزاده داوود(ع) رفت. همزمان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، سازمان آتش‌نشانی و شهرداری‌های مناطق 2، 5، 18، 19و 21نیز با اعزام تجهیزات و نیروهای امدادی و خدمات شهری برای یاری‌رسانی به امدادگران، بازگشت محله به حالت عادی و کمک به سیل‌زدگان را در دستور کار قرار دادند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1341

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب