بازار خودرو گوش‌به زنگ خبرهای سیاسی/خودروهای چینی میلیاردی شدند

بازار خودرو گوش‌به زنگ خبرهای سیاسی/خودروهای چینی میلیاردی شدند
بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودروهای چینی حاکی از شدت گرفتن روند افزایشی قیمتی این خودروها از ابتدای فروردین ماه تاکنون است.

به گزارش نجواخبر، ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که هرچند نرخ دلار در بازار نوسان اندکی داشته اما برخی اخبار مبهم در خصوص مذاکرات هسته‌ای موجب شده تا بازار خودرو برای رشد قیمت خیز بردارد؛ با این شرایط امروز خانواده ۲۰۷ در بازار و رانا پلاس در بازار رشد قیمت داشتند.

از سوی دیگر فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می‌کنند که با توجه به قرعه کشی خودرو در هفته گذشته در حال حاضر بازار با کاهش تقاضا روبه‌رو است که این امر موجب شده تا رکود بیش از پیش در این بازار حاکم شود.

*قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای»، «سمند LX»، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی»، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز شاهد تغییر قیمت در بازار نبودیم؛ با این شرایط «سمند LX» در بازار ۳۰۵ میلیون تومان قیمت خورد، «سمندLX با موتورEF7» هم ۳۵۴ میلیون تومان در بازار دست به دست شد تا به این طریق تغییر قیمتی در بازار نداشته باشند. «سمند سورن پلاس» بدون تغییر در بازار ۳۴۶ میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر ۵۰۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد، از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» امروز ۳۹۵ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمتی نداشت، اما «رانا پلاس» با افزایش ۲ میلیونی در بازار ۳۰۲ میلیون دست به دست شد.

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می‌توان گفت «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» در بازار امروز ۳۹۸ میلیون قیمت خورد و رشد ۲ میلیونی داشت «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» هم در بازار ۴۰۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی یک میلیونی برای این خانواده ثبت شد.

در بین خودروهای چینی موجود در بازار بررسی نوسانات قیمتی خودروهای برلیانس حاکی از آن است که قیمت برلیانس کراس ۱.۶۵ لیتر مدل ۱۳۹۹ از ۵۷۵ میلیون تومان در فروردین ۱۴۰۱ امروز به ۶۰۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۸ این خودرو نیز در این مدت ۳۰ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۵۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

در بین خودروهای ام‌وی‌ام نیز این جهش قیمت‌ها مشهود است به طوری که قیمت ام وی ام ۳۱۵هاچ بک پلاس مدل ۱۳۹۹ از ۴۳۰ میلیون تومان در فروردین ۱۴۰۱ امروز به ۴۶۲ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۳۵ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۴۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

در بین خودروهای جک نیز قیمت جک جی ۴ مدل ۱۴۰۰ از ۴۵۰ میلیون تومان در فروردین ۱۴۰۱ امروز به ۴۸۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت ۴۰ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۴۶۳ میلیون تومان قیمت خورده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1380

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب