یک فعال بازار در گفتگو با «نجوا خبر»:

پیش بینی قیمت سکه تا آخر هفته/ آیا آرامش به بازار طلا برمی‌گردد؟

پیش بینی قیمت سکه تا آخر هفته/ آیا آرامش به بازار طلا برمی‌گردد؟
قیمت طلا و سکه در حال رکوردشکنی است و در حالی افزایش قیمت آن ادامه دارد که رئیس سابق اتحادیه طلا و سکه معتقد است تا زمانی که قیمت دلار افزایشی است، قیمت طلا و سکه نیز به رکوردزنی خود ادامه می دهد.

مشاهدات خبرنگار «نجوا خبر» از بازار طلا و سکه نشان می‌دهد در لحظه تنظیم این خبر، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و هر قطعه نیم سکه نیز ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.

ورود سکه به کانال ۱۷ میلیون تومان در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای آذرماه با افزایش ۷۲۰ هزار تومانی روبه‌رو شده است. هر قطعه سکه امامی در ابتدای معاملات آذرماه ۱۶ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان قیمت داشت.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر به یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسیده که رکورد جدیدی برای قیمت طلا محسوب می‌شود.

اما آیا قیمت طلا و سکه به پیش‌روی خود ادامه خواهد داد؟

پیش بینی قیمت سکه تا آخر هفته

رئیس سابق اتحادیه طلا و سکه به خبرنگار «نجوا خبر» می‌گوید: عامل نخست افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تهران، قیمت دلار است. قیمت دلار در حال افزایش است و همین عاملی شده تا قیمت طلا و سکه افزایشی شود.

ابراهیم محمدولی در مورد پیش بینی قیمت طلا و سکه تا آخر هفته گفت: ازآنجا که قیمت طلا و سکه به قیمت دلار گره خورده است، تا زمانی که قیمت دلار گران شود قیمت طلا و سکه هم افزایشی خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که مسئولان اقتصادی کشور و به ویژه بانک مرکزی با مدیریت بازار ارز، آرامش را به بازارهای مالی کشور برگردانند.

هجوم سکه بازان برای خرید سکه

این کارشناس بازار طلا و سکه معتقد است: عامل دوم افزایش قیمت طلا و سکه در کشور، افزایش تقاضاست. سکه بازان برای سود بیشتر و نوسان گیری در حال خرید سکه هستند و همین تقاضا موجب افزایش قیمت سکه شده است.

محمدولی ادامه داد: البته این افزایش تقاضا تا یک جایی ادامه دارد و با گرانی افسارگسیخته قیمت ها، بالاخره تقاضا کاهش خواهد یافت و همین عاملی برای کاهش قیمت خواهد بود.

تأثیر قیمت انس جهانی بر قیمت طلا

این فعال بازار طلا و سکه با اشاره به اینکه حباب سکه در حال بزرگ شدن است، گفت: قیمت طلا در تمام کشورها متاثر از قیمت انس جهانی است؛ اما در کشور ما علاوه بر قیمت انس، قیمت دلار نیز تأثیر مستقیم بر قیمت سکه و طلا دارد و ازآنجایی که نوسانات اخیر قیمت دلار شدت و حدت بیشتری دارد، طلا نیز افزایشی شده و شاهد جهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز هستیم.

محمدولی در پایان آرامش بازار طلا و سکه را در گرو مدیریت قیمت دلار دانست و گفت: حباب سکه در حال بزرگ شدن است؛ در حالی که در بازار جهانی شاهد کاهش قیمت انس طلا هستیم.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13984

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب