رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گفتگو با نجواخبر:

پتانسیل بالای «شایان دیزل»/ محصولاتی که هم ارزان هستند هم استراتژیک

پتانسیل بالای «شایان دیزل»/ محصولاتی که هم ارزان هستند هم استراتژیک
حمیدرضا ایزدی گفت: یکی از نیازهای کشور و اولویت‌های اصلی خودروسازی، تولید و راه اندازی واحدهای کشنده است که شایان دیزل در حال توسعه این بخش است

حمیدرضا ایزدی (رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس) با اشاره به نقش کارخانه شایان دیزل در صنعت خودروسازی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار نجواخبر بیان کرد: کارخانه شایان دیزل با توجه به محصولات و تولیدات کشنده‌هایی که مورد نیاز کشور است، نقش بسیار مهمی در صنعت دارد.
وی با بیان اینکه این موضوع نه استانی بلکه ملی است، افزد: این کارخانه یکی از کارخانه های قدیمی در صنعت حمل‌ونقل ایران به شمار می‌رود؛ کشنده‌های ساخت این واحد، از طریق حمل کانتینر به سایر کشورها می‌رود و در نتیجه یک محصول استراتژیک برای کشور به شمار می‌رود.
وی افزود: این محصول می‌تواند کمک شایانی به بحث حمل‌ونقل کشور باشد و از طرفی در زمینه صادرات به کشورهای همسایه و صنعت حمل‌ونقل کمک کننده باشد؛ داشتن استانداردهای ۸۵گانه از مزیت های منحصر به فرد این کارخانه است که توانسته آن را در مرتبه بالایی از نظر کیفی قرار دهد.
ایزدی ادامه داد: این کارخانه با استفاده از قطعات داخلی، محصول خود را تولید کرده که از نظر قیمتی نیز برای متقاضیان به صرفه است؛ از سوی دیگر، اشتغال بالا در استان فارس به ویژه شهر شیراز ازجمله مزیت‌های این کارخانه به شمار می‌رود.
رئیس صمت استان فارس گفت: با توجه به اینکه بحث داخلی سازی قطعات بسیار مهم است، بسیاری از این قطعات از واحدهای تولیدی استان است و مدیریت پر تلاش آن از پتانسیل بالایی استفاده می‌کند به طوری که بیش از ۲۵ درصد از قطعات کشنده خود را در کشور داخل سازی کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از نیازهای کشور و اولویت‌های اصلی خودروسازی، تولید و راه اندازی واحدهای کشنده است که این شرکت در حال توسعه این بخش است و مدل های مختلفی را نیز در حال تولید دارد که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و در بخش کامیون و ماشین های دیگر تولیدکننده پرتوانی است که در مجموع می‌توان گفت این کارخانه پتانسیل های زیادی برای افزایش تولید درسطح کشور دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14082

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب