گفتگوی اختصاصی:

دیوان عدالت افزایش ده درصدی مزدِ «کارگران دولت» را باطل کند

دیوان عدالت افزایش ده درصدی مزدِ «کارگران دولت» را باطل کند
فرهاد فرهنگیان گفت: دیوان عدالت باید قاطعانه تصویب‌نامه‌ی پانزدهم اردیبهشت دولت را باطل کند.

فرهاد فرهنگیان (عضو شورای اپراتوری پست‌های فشار قوی برق کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار نجواخبر، از ثبت نزدیک به دو هزار شکایت در دیوان عدالت خبر داد؛ وی گفت: حدود دو هزار نفر از کلاه زردها به دیوان عدالت شکایت کردند و خواستار ابطال تصویب‌نامه‌ی پانزدهم اردیبهشت دولت شدند؛ این تصویب‌نامه بر خلاف روال قانونی همیشه، افزایش مزدی کارگران دولت را فقط ده درصد در نظر گرفته است و این در حالیست که کارگران –فرقی ندارد در چه بخش اقتصاد مشغول به کارند- تحت پوشش قانون کار هستند و باید مشمول افزایش مزدی شورایعالی کار شوند.

نماینده کلاه زردها از دیوان عدالت به عنوان مرجع عالی قضائی خواست هرچه زودتر رأی به نفع قانون و کارگران صادر کند تا هزاران کارگر دولت بتوانند از حقوق مزدی خود برخوردار شوند.

او تاکید کرد: اگر تا قبل از پایان خرداد دیوان رأی صادر کرده و دستور توقف اجرای تصویب‌نامه‌ی دولت را بدهد، می‌توانیم خرداد مزد قانونی بگیریم؛ براساس مصوبات شورایعالی کار مزد تمام کارگران کشور برای حداقل بگیران ۵۷.۴ درصد و برای سایر سطوح باید ۳۸ درصد به اضافه‌ی مبلغ ثابت افزایش یابد.

فرهنگیان افزود: کارگران نهادهای دولتی از جمله وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و همچنین نهادهای عمومی مثل شهرداری تهران در انتظار ابطال این تصویب‌نامه‌ی غیرقانونی هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/156

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب