عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نجوا خبر:

به زودی استیضاح چند وزیر؟/ مجلس نباید به «فاطمی امین» رای اعتماد می‌داد

به زودی استیضاح چند وزیر؟/ مجلس نباید به «فاطمی امین» رای اعتماد می‌داد
حسن محمدیاری گفت: وقتی وزرای دولت مصوبه مجلس را اجرا نمی‌کنند، آیا این وزرا نباید استیضاح شوند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی بسیاری امور، قانون وضع کرده اما دولت اجرا نمی‌کند به خبرنگار نجوا خبر گفت: وقتی وزرای دولت مصوبه مجلس را اجرا نمی‌کنند، آیا این وزرا نباید استیضاح شوند؟

حسن محمدیاری با اشاره به آشفته بازار قیمت‌ها، گرانی‌ها، بی ارزش شدن روزافزون پول ملی، بالا رفتن بی حساب و کتاب قیمت سکه، خودرو، مسکن و... گفت: تمامی شرایط نشان می‌دهد که به زودی شاهد استیضاح چند وزیر خواهیم بود.

وی با انتقاد از اینکه مجلس شورای اسلامی بار دیگر به فاطمی امین برای وزارت صمت اعتماد کرد گفت: بسیاری از نمایندگان و مردم از این رأی متعجب هستند. فرهیختگان جامعه و حتی اصحاب قلم و فعالان رسانه‌ای، از این رأی تعجب‌برانگیز مجلس یازدهم به وزیر صمت در حیرت هستند.

نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از ائمه جمعه از رأی اعتماد دوباره مجلس به فاطمی امین وزیر صمت اظهار تعجب و تأسف کردند گفت: از مردم عادی تا صاحب نظران و کارشناسان نسبت به رأی اعتماد مجلس به فاطمی امین اعتراض داشتند و فریاد بر آوردند که چرا این اتفاق در مجلس مدعی انقلابی رخ داد؟

وی با طرح این سؤال که پس از اعتماد دوباره مجلس به فاطمی امین پس از این همه بحران در عرصه های گوناگون، چه جوابی برای مردم داریم گفت: قرار بود مشکلات برطرف شود، شرایط تسهیل شود، گامهای رو به جلو داشته باشیم و مردم رنگ آرامش و آسایش ببینند، در صورتی که اعتماد دوباره مجلس یازدهم به وزیر ناکارآمد صمت، نشانه عقب گرد مجلس از شعارهایی است که مطرح کرده بود.

محمدیاری با اشاره به اینکه به عنوان نماینده در متن مردم هستیم گفت: به وضوح می‌بینیم که مردم از این رفتار مجلس یازدهم در تعجب و نسبت به آن معترض هستند.

وی با ابراز تأسف از اینکه دولت در خصوص ریشه های گرانی در تمامی زمینه‌ها از خودرو گرفته تا ارز، طلا، ارزاق عمومی و دیگر موارد هیچ پاسخی ندارد گفت: بدتر اینکه به عنوان نماینده مردم در خانه ملت هیچ پاسخی به غیر از ناتوانی دولت برای مردم نداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این شرایط نباید سکوت کنیم گفت: فقط می‌توانیم از ابزارهای قانونی خود یعنی طرح سؤال و استیضاح استفاده کنیم تا در مقابل اعتراض های گسترده مردم این پاسخ را داشته باشیم که به وظیفه قانونی عمل کردیم، زیرا این تنها چیزی است که در اختیار مجلس است.

وی با تاکید بر اینکه سؤال و استیضاح تنها ابزار مجلس برای بازگرداندن دولت به مسیر درست است گفت: تاوان سوء مدیریت دولت را مردم می‌دهند و چون دستشان به جایی بند نیست، به سراغ نمایندگان می‌آیند، زیرا می‌دانند فقط مجلس این قدرت و توان را دارد که دولت را به مسیر درست بازگرداند، بنابراین نباید مردم را ناامید کنیم. بایستی هرچه سریعتر وزرای ناکارآمد اقتصادی را برکنار کنیم.

خبرنگار: زهرا گل افروز

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15665

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب