واحدهای مسکن مهر را ۵٠ میلیون خریدند، ٣ میلیارد تومان می‌فروختند/ بساط امتیاز فروشی در پردیس جمع می‌شود؟

واحدهای مسکن مهر را ۵٠ میلیون خریدند، ٣ میلیارد تومان می‌فروختند/ بساط امتیاز فروشی در پردیس جمع می‌شود؟
مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: یکی از روش‌هایی قیمت‌سازی مشاوران املاک اینگونه است که با معاملات صوری و بدون اینکه پول و چکی رد و بدل شود، یک واحد را چند بار بین افراد معامله می‌کنند و در نهایت یک واحد در طی این معاملات تا ٣٠ درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند.

به گزارش نجواخبر، خلیل محبت‌خواه با بیان اینکه تعدیل و کاهش قیمت مسکن در شهر پردیس ادامه دارد، اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در کنترل بازار مسکن پردیس ساماندهی مشاوران املاک و برخورد با مشاوران املاک متخلف بود. یکی از روش‌هایی قیمت‌سازی مشاوران املاک اینگونه است که با معاملات صوری و بدون اینکه پول و چکی رد و بدل شود، یک واحد را چند بار بین افراد معامله می‌کنند و در نهایت یک واحد در طی این معاملات تا ٣٠ درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: جلوی این تخلفات در مشاوران املاک در پردیس را گرفتیم و همزمان ساخت‌وساز مسکن در این منطقه رونق پیدا کرد و کارگاه‌هایی ساخت‌وساز فعال شد و بار روانی که بین مردم ایجاد شده بود که در پردیس واحدها نیمه کاره باقی خواهد ماند تا مردم در خریدها با هر قیمتی تعجیل کنند، را از بین بردیم و با این دو عامل مهم ریزش قیمت انجام شد و در حال حاضر این روند ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس شهر جدید پردیس تاکید کرد: به مالکان واحدها در پردیس اعلام کرده‌ایم که در نسبت به استقرار و سکونت اقدام نکنند، به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد بنابراین نیازمند واقعی ساکن می‌شود و واحد‌های خالی مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند. اگر افراد ساکن شوند و خانه‌های خالی کاهش پیدا کنند قیمت‌ها هم کاهش پیدا می‌کنند.

محبت‌خواه با بیان اینکه برخی از مشاوران املاک در پردیس بیش از ٢٠٠ واحد مسکونی را در اختیار داشتند، افزود: افرادی در مشاوران املاک در مقطع زمانی این واحدها را با قیمت ۵٠ میلیون تومان خریداری و احتکار کرده بودند و این واحدها را به قیمت ٣ میلیارد هم به فروش می‌رساندند که این افراد را شناسایی و جلوی این روند را گرفتیم. این افراد به دلیل اینکه در معرض مالیات‌ بر خانه‌های خالی هستند و قیمت مسکن در پردیس ریزشی بوده، نسبت به عرضه این واحدها به بازار اقدام کردند و همین افزایش عرضه عامل کاهش قیمت شد.

وی از جمع شدن بساط امتیاز فروشی در پردیس خبر داد و گفت: عده‌ای با عنوان ثبت نام برای نهضت ملی مسکن در بازار فیش فروشی می‌کردند اما اعلام کردیم که هیچ واحدی از نهضت ملی مسکن در پردیس ساخته نخواهد شد و مردم فریب این فیش‌های جعلی را نخورند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: با کنترل بازار و تعدیل قیمت‌ها با برخورد جدی با مشاوران املاک متخلف، جلوی انتشار قیمت‌های غیرواقعی در سایت‌هایی اینترنتی هم گرفته شد و فاصله قیمت‌ها بین سایت‌هایی مانند دیوار و بازار مسکن پردیس، باعث شد افراد نسبت به اصلاح قیمت‌های منتشر شده در این سایت‌ها اقدام کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161351

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.