جنگ غزه در خبرگزاری های جهان/ حال اسرائیل خوب نیست

جنگ غزه در خبرگزاری های جهان/ حال اسرائیل خوب نیست
منابع محلی به الجزیره گفتند، مقاومت فلسطین وارد درگیری‌های مسلحانه با نیروهای اشغالگر در چندین نقطه در مرزهای شرقی غزه شده است.

فلسطین الیوم در گزارشی خبر داده که گروه‌های مقاومت ده‌ها موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه شلیک کردند که آژیرهای خطر در کل «غلاف غزه» و عسقلان به صدا درآمد.

صداهای انفجارهای متوالی در غزه نیز به دلیل تلاش سامانه گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌های شلیک شده مقاومت شنیده شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت، آژیرهای خطر در منطقه بزرگ تل‌آویو فعال شدند.

او همچنین افزود، سامانه گنبد آهنین برای مقابله با حملات گسترده به شهرک‌های صهیونیست‌نشین فعال شده است. به گفته سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی، سامانه گنبد آهنین در پی حملات گسترده به شهرک‌های جنوب تل‌آویو تا شمال غزه، شهرک‌های غلاف غزه، بئر السبع و منطقه عراد در نقب فعال شدند.

همچنین شبکه ۱۴ عبری اعلام کرده که اخبار منتشر شده حکایت از آن دارد که موشک‌های مقاومت به تل‌آویو و عسقلان اصابت کرده است. علاوه بر این بر اساس اخبار منتشر شده از شهرک‌نشینان اطراف غزه خواسته شده در پناهگاه‌ها بمانند. طبق گزارش رسانه‌های صهیونیست، پناهگاه‌های تل‌آویو نیز باز شده‌اند.

منابع محلی به الجزیره گفتند، مقاومت فلسطین وارد درگیری‌های مسلحانه با نیروهای اشغالگر در چندین نقطه در مرزهای شرقی غزه شده است.

گردان‌های القسام نیز اعلام کرد، محمد ضیف (ابوخالد) فرمانده ستاد در گردان‌های القسام به زودی بیانیه‌ای برای ملت فلسطین و جهان اسلام و عرب منتشر خواهد کرد.

سجده شکر فرماندهان فلسطینی پس از حمله گسترده به اسرائیل
درپی عملیات نیروهای مقاومت فلسطین در داخل سرزمین‌های اشغالی، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و همراهانش سجده شکر به‌جا آوردند.

شبکه الجزیره به نقل از وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نوشت: «اسرائیل تحت حمله قرار دارد و حماس در عملیاتی تروریستی به آن نفوذ کرده است. ما هر چه بتوانیم برای محافظت از خودمان انجام می‌دهیم».

بعد از آغاز حملات دیگر گروه‌های مقاومت حمایت کامل خود را از حماس اعلام کردند و خبر دادند شانه‌به‌شانه رزمندگان حماس خواهند جنگید.

بیمارستان «سوروکا» در جنوب فلسطین اشغالی اعلام کرد حدود ۸۰ مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند که وضعیت برخی از آن‌ها بسیار خطرناک است.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از آغاز عملیات نظامی «طوفان الاقصی» توسط توسط مقاومت فلسطین گفت: «اسرائیل دوران سختی را پشت سر می‌گذارد.»

همچنین اپوتنیک خبر داده که هرتزوگ در پیامی در ایکس «توییت سابق» نوشت: «از همه اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که از دستورات ارتش پیروی کنند.»

در همین حال، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: «جنبش حماس امروز صبح مرتکب اشتباهی خطرناک شد و جنگی را علیه اسرائیل آغاز کرد.»

وی گفت که رژیم صهیونیستی «پاسخ قاطعانه‌ای» به عملیات طوفان الاقصی خواهد داد.

در پی این حملات پیاپی، شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل سیستم‌های پدافند هوایی را در حال رهگیری راکت‌ها بر فراز آسمان تل آویو نشان دادند.

از سوی دیگر در اقدامی که می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها شود، اسرائیل اعلام کرد اجازه می‌دهد رژه ملی‌گرایان افراطی یهودی هفته آینده برگزار شود. این رژه که برای جشن گرفتن تصرف شرق بیت‌المقدس از سوی اسرائیل و اماکن مقدس یهودی آن برگزار می‌شود اغلب تنش‌هایی را با ساکنان فلسطینی در آن محل ایجاد می‌کند. این رژه از قلب محله مسلمانان در بخش قدیمی شهر شروع می‌شود.

در عین حال، در جریان حمله صبح امروز گروه‌های مقاومت فلسطین به مناطق شهرک‌نشین اسرائیل تعدادی از نیروهای صهیونیست به اسارت گرفته شده‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161446

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب