یک پیشکسوت بوکس در گفتگو با نجوا خبر:

نتایج ضعیفِ بازی‌های آسیایی در تاریخ بوکس ایران بی‌سابقه بود/ حاشیه‌ها را کنار بگذارید!

نتایج ضعیفِ بازی‌های آسیایی در تاریخ بوکس ایران بی‌سابقه بود/ حاشیه‌ها را کنار بگذارید!
مرتضی شیری گفت: امیدوارم اتفاقات حاشیه‌ای تمام شود و تمام تمرکز را بر نتیجه گرفتن در مسابقات پیش رو بگذارند.

مرتضی شیری از پیشکسوتانِ ورزش ایران است که تا سال ۵۸ در رشته کشتی فعالیت داشته و بعد از آن وارد رشته بوکس شده؛ او در سال ۵۸ به قهرمانی جوانان بوکس کشور رسید؛ در سال ۵۹ ورزش بوکس در کشور متوقف شد؛ این ورزشکار تمرینات بوکس را در سال ۶۸ با وجود داشتن چهار فرزند از سر گرفت و تا سال ۷۴ چندین بار قهرمانی کشور بدون باخت را تجربه کرد؛ او سابقه قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک بارسلون را در کارنامه ورزشی خود دارد. شیری اولین بوکسوری است که بعد از انقلاب سهمیه المپیک گرفته است.

این پیشکسوت که مدت کوتاهی مربی تیم ملی بوکس کشور بوده، در ارتباط با عملکرد تیم بوکس ایران در مسابقات اخیر به خبرنگار نجوا خبر گفت: متأسفانه ما در این دوره از مسابقات آسیایی که در هانگژو برگزار شد، ضعیف‌ترین نتیجه ممکن را کسب کردیم؛ ما در این مسابقات، پنج بوکسور خوب داشتیم که قهرمانی آسیا و قهرمانی ارتش‌های جهان را در کارنامه‌ی افتخارات خود داشتند، بنابراین انتظار نتایج بهتری داشتیم؛ توقع داشتیم با دست پُر برگردیم اما متأسفانه با وجود این ۵ بوکسور فقط، دو بُرد به دست آوردیم.

او افزود: این نتایج ضعیف در تاریخ بوکس ایران بی‌سابقه بوده است؛ ما هرجا می‌رفتیم، لااقل یک برنز می‌گرفتیم. اتفاقاً در قرعه‌کشی، رقبای خوبی به بچه‌های ما افتاد اما نتوانستیم نتیجه خوب بگیریم.

شیری در پاسخ به این سؤال که دلیل این نتایج ضعیف چه بود؛ گفت: تنها بوکسورها نبودند که شکست خوردند، این وسط، کادر فنی، مسئولان و فدراسیون و در واقع کل خانواده بوکس کشور شکست خورد. حالا باید ببینیم تقصیر کیست؛ تقصیر بوکسورهاست، نه. باید بپذیریم نمی‌توانیم جو بکاریم و گندم درو کنیم!

این پیشکسوت افزود: کادر فنی ما بسیار ضعیف است و در حد قهرمانی آسیا و جهان نیست؛ ما نیاز به مربیان خارجی برای مدت حداقل چهار یا پنج سال داریم تا بتوانیم سال‌های بعد نتایج خوب به دست بیاوریم؛ الان هند که زمانی پشت سر ما حرکت می‌کرد، قهرمانی آسیا و جهان دارد؛ باید دلسوزی کافی باشد تا قهرمانی حاصل شود، نه اینکه چند صباحی بدون انگیزه و دلسوزی مدیریت کنیم؛ پس اصل مطلب، مدیریت و مربیگری ضعیف است؛ فدراسیون، مدت ۸ ماه درگیر انتخابات بود و همه افرادِ همراه ریاست قبلی را کنار گذاشت؛ یعنی ذهن مدیران دنبال نتیجه گرفتن در مسابقات آسیایی نبود و تمام توان را روی رأی آوردن گذاشته بودند؛ بعد از رأی آوردن هم دیگر زمان کافی نبود. یکی از دلایل نتیجه گرفتن تیم بوکس ما همین بود.

به گفته وی، وقتی فکر و ذکر ما نشاندنِ مخالفان سر جایشان و به پست رساندنِ بله قربان‌گوها باشد، اوضاع تغییر نخواهد کرد. بعد از انتخابات بعدی بازهم زمانی برای تمرکز نمی‌ماند؛ قول می‌دهم با این رویکردی که در پیش گرفته‌ایم، یک سهیمه هم برای المپیک آینده نخواهیم گرفت.

شیری در ادامه گفت: آرزوی ما نتیجه گرفتن قهرمانان با بودن آقایان مهدی پور و اسفندیار محمدی و دیگران است؛ انشالله بتوانند قهرمانی آسیا را به دست بیاورند. انتظار داریم با همت و درایت به سال‌های اوج بوکس ایران در دهه‌ی هفتاد شمسی بازگردیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161533

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب