عنابستانی در گفتگو با نجوا خبر:

اقتصاد در دست دلالان/ چه کسانی بازار دلار را مدیریت می‌کنند؟

اقتصاد در دست دلالان/ چه کسانی بازار دلار را مدیریت می‌کنند؟
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کار به جایی رسیده که دشمن در هرات، عراق یا امارات می‌نشیند و با ارز جمهوری اسلامی بازی کند و البته تمام اقتصاد ایران را بازی می‌دهد.

علی اصغر عنابستانی با انتقاد از رشد قیمت دلار به خبرنگار نجوا خبر گفت: قیمت دلار که در مدت کوتاه دوبرابر شده، با مدیریت مناسب تیم اقتصادی دولت قابل کاهش است.

وی با اعلام اینکه فقط سه درصد ارز کشور دست بخش خصوصی است گفت: ۹۷ درصد ارز کشور به قیمت ۲۸۵۰۰ تومان عرضه می‌شود، وقتی دلار را شرطی می‌کنیم، ۳ درصد از ۱۰ درصد اقتصاد کشور را به بحران و تورم وصل می‌کنیم و آنگاه پدر اقتصاد کشور را در می‌آوریم. همان سه درصد در مورد کل اقتصاد و قیمت‌ها تصمیم‌گیرنده است!

وی با ابراز تأسف از اینکه وقتی سه درصد ارز کشور، ملاک کل اقتصاد می‌شود، بهانه به دست دشمن داده‌ایم گفت: کار به جایی رسیده که دشمن در هرات، عراق یا امارات می‌نشیند و با ارز جمهوری اسلامی بازی کند و البته تمام اقتصاد ایران را بازی می‌دهد.

عنابستانی با تاکید بر اینکه دلار هیچ ربطی به تورم ندارد گفت: دولت سیزدهم تورم را با عدد۶۰ درصد تحویل گرفت و اکنون ۴۰درصد است که این هم تورم بسیار بالایی است، اما ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت اقتصاد باید تورم را در نظر بگیریم و افزایش قیمت دلار نباید ملاک تورم قرار گیرد گفت: همه آنهایی که دلار را به تورم وصل می‌کنند در زمین دشمن بازی می‌کنند و درک درستی از معنا و کارکرد تورم و ارز ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه همه مردم ایران وقتی دلار را ملاک قرار می‌دهند، خطا می‌کنند گفت: یکی از وعده‌های دولت رئیسی که به آن عمل نکرده، این بود که قول داد رابطه اقتصاد ایران با دلار را قطع کند، اما نه تنها این رابطه را قطع نکرده بلکه همچنان اقتصاد از عددهای ساختگی دلار رنج می‌برد.

وی با ابراز تأسف از اینکه دولت نتوانسته دلالان بازار ارز را مدیریت کند گفت: می‌بینیم که یک عده محدود، با داشتن سه درصد ارز کشور، با قیمت تمام کالاها بازی می‌کنند و به عبارت بهتر تمام اقتصاد را بازی می‌دهند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16517

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب