در گفتگو با نجوا خبر طرح شد؛

انتقاد به اجرای تعرفه‌گذاری برای پرستاران/ قانون رعایت نشد و اعتراضات صورت گرفت

انتقاد به اجرای تعرفه‌گذاری برای پرستاران/ قانون رعایت نشد و اعتراضات صورت گرفت
دبیرکل خانه پرستار گفت: متاسفانه تعرفه گذاری به شکل غیرکارشناسی و غیرقانونی اجرا شده و مورد اعتراض پرستاران سراسر کشور قرار گرفت و ما هم به عنوان خانه پرستار به این موضوع اعتراض داریم و اعتقاد داریم که اجرای آن قانونی نیست.

محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار نجواخبر درباره اجرای طرح تعرفه گذاری گفت: تعرفه گذاری پرستاران مصوب سال 1386 بود و علیرغم اینکه در این چند سال اخیر یک فرصت طلایی برای جامعه پرستاری کشور بود تا این قانون اجرایی شود اما اجرایی نشد، از این جهت ادوران کرونا ایام طلایی بود که از دست رفت؛ مسئولان و سران قوا نیز براجرای این قانون تاکید داشتند و حتی دو سال متوالی نیز رهبری به این موضوع ورود کردند؛ در مجموع فرصتی بود که ممکن است دیگر تکرار نشود.

وی ادامه داد: متأسفانه در نهایت تعرفه گذاری به شکل غیرکارشناسی و غیرقانونی اجرا شده و مورد اعتراض پرستاران سراسر کشور قرار گرفت و ما هم به عنوان خانه پرستار به این موضوع اعتراض داریم و اعتقاد داریم که اجرای آن قانونی نیست.

دبیرکل خانه پرستار تصریح کرد: خواسته جامعه پرستاری کشور این است که خدماتی را که ارائه می‌دهند براساس همان فرمولی که برای پزشکان و سایر گروه‌ها محاسبه می‌شود، بررسی کنند که این اتفاق نیفتاده است. سازمان نظام پرستاری نیز علیرغم وعده‌های مختلفی که ارائه کرد نه تنها کاری نکرد بلکه شرایط را بدتر کرد چراکه در حال حاضر برگشت این روند کار سختی است و اصلاح تعرفه‌گذاری دشوار است.

شریفی مقدم تصریح کرد: امیدواریم که با تشکیل شورای عالی مقتدر و پیگیر در سازمان نظام پرستاری، آن چیزی که خواسته اصلی پرستاران است را پیگیری کنند و روش فعلی را در محاسبه تعرفه گذاری تغییر دهند.

وی ادامه داد: آیین نامه‌ای که برای این قانون تهیه شده دارای مشکل است و باید این آیین نامه اصلاح شود؛ بایستی پرستاران نیز مانند سایر گروه‌ها خدمات‌شان تعریف شود و براساس آن دریافتی داشته باشند که در حال حاضر این اتفاق نیفتاده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/171692

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.