هشدار نهاد‌های بین‌المللی درباره بحران انسانی در غزه

هشدار نهاد‌های بین‌المللی درباره بحران انسانی در غزه
درپی وخیم شدن اوضاع در غزه، نهاد‌های بین‌المللی درباره وقوع یک بحران انسانی قریب‎‌الوقوع در این منطقه از فلسطین اشغالی هشدار می‌دهند.

به گزارش نجوا خبر، بحران انسانی در غزه ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد؛ کشتار غیرنظامیان، تخریب منازل، بمباران مدارس، بیمارستان‌ها و مساجدی که مردم در آن پناه گرفته‌اند همه در حال فروپاشی است.،

بسیاری از نانوایی‌ها در غزه بمباران شده‌اند یا به دلیل کمبود سوخت مجبور به تعطیلی شده‌اند، مردم غذا را جیره‌بندی می‌کنند و آب کافی وجود ندارد، مقدار آب موجود برای نوشیدن، پخت و پز و شست‌وشو در حال حاضر ۳ لیتر در روز برای هر نفر در غزه در مقایسه با مقدار ۱۰۰ لیتر توصیه شده سازمان جهانی بهداشت است.

ساکنان نوار غزه مجبور به مصرف آب از منابع نامطمئن هستند؛ کم‌آبی و شیوع بیماری‌ها از طریق آب به طور فزاینده‌ای محتمل می‌شوند و کمبود دارو شدید است؛ در حال حاضر مواردی از بیماری‌های واگیردار به دلیل شرایط نامناسب بهداشتی و مصرف آب ناسالم گزارش شده است.

کودکان در غزه احساس ترس و وحشت می‌کنند و چرخه بی‌پایان خشونت بر سلامت روان و رفاه کودکان تأثیر گذاشته است؛ در همین حال به نیمی از جمعیت غزه گفته شد که خانه‌های خود را ترک کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/181994

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب