ستاره بارسلونا بهترین بازیکن فوتبال زنان در جهان شد

ستاره بارسلونا بهترین بازیکن فوتبال زنان در جهان شد
آیتانا بونماتی، ستاره بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، برنده توپ طلای جهان شد.

به گزارش نجواخبر، شب گذشته مراسم برترین‌های فوتبال جهان در پاریس برگزار شد و آیتانا بونماتی، ستاره بارسلونا و تیم ملی زنان اسپانیا، موفق به کسب عنوان برترین بازیکن زن جهان شد.

بونماتی که حدود ۲ ماه قبل عملکرد درخشانی در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان داشت و از بازیکنان مؤثر در کسب اولین قهرمانی اسپانیا در جام جهانی زنان بود؛ بعد از اتمام مسابقات به عنوان برترین بازیکن این جام انتخاب شد.


بارسلونااسپانیابونماتی امشب موفق شد برای سومین سال متوالی جایزه بهترین بازیکن زن فوتبال جهان را در بارسلونا حفظ کند. این بازیکن ۲۵ ساله بعد از دو سال پیاپی که الکسیا پوتیاس به عنوان بازیکن بارسلونا و تیم ملی اسپانیا برنده این جایزه شد؛ برای سومین سال متوالی موفق به اخذ این جایزه برای اسپانیا و بارسلونا شده است.


هافبک بارسلونا از سال ۲۰۱۲ یعنی زمانی که تنها ۱۵ سال داشت وارد آکادمی بارسلونا شد و بعد از چهار سال حضور در رده‌های پایین‌تر از سال ۲۰۱۶ به تیم بزرگسالان اضافه شد. بونماتی از سال ۲۰۱۷ یعنی زمانی که ۲۰ ساله بود به تیم ملی بزرگسالان اسپانیا دعوت شد. او به همراه تیم‌‌های زیر ۱۷ و زیر ۱۹ سال اسپانیا قهرمان اروپا و جام جهانی شده بود و با قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان، موفق به قهرمانی در سه رده سنی در جهان شده است.

نواک جوکوویچ، تنیسور مطرح جهان، مسئول اهدای این جایزه به بونماتی بود، هافبک جوان بارسلونا بعد از دریافت توپ طلا از دستان جوکو گفت: از هم‌تیمی‌هایم در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا تشکر می‌کنم؛ همینطور از خوآن لاپورتا. بونماتی در ادامه گفت: از خانواده‌ام تشکر می‌کنم و جایزه رو تقدیم آن‌ها می‌کنم. ضمن اینکه تمام نامزدهای دریافت این عنوان شایسته دریافت جایزه بودند.

هافبک بارسلونا در پایان گفت: بجنگید برای اهدافی فراتر از آنچه در زمین برای او تلاش می‌کنیم. برای دنیایی آرام‌تر در سراسر جهان.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/182066

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب