آخرین وضعیت مرحله جدید طرح کالابرگ

آخرین وضعیت مرحله جدید طرح کالابرگ
معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اضافه شدن دو دهک ششم و هفتم درآمدی به طرح کالابرگ الکترونیکی با یارانه مازاد مشخص شد که خانوارهای مشمول استقبال خوبی از این طرح داشته اند.

به گزارش نجواخبر، علیرضا عسگریان از استقبال ۲.۱ میلیون خانوار از مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی خبر داد و در مورد میزان استقبال مشمولان از مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی افزود: بعد از اضافه شدن دو دهک ششم و هفتم درآمدی به طرح کالابرگ الکترونیکی با یارانه مازاد، ظرف ۱۸ روز اجرای این طرح یعنی از ۲۲ مهر تاکنون حدود ۳.۲ میلیون تراکنش بانکی انجام شده است که برآورد می‌شود، حدود ۲.۱ میلیون خانوار از این مرحله استفاده کرده باشند که اگر بُعد خانوار ۳.۲ نفر در نظر بگیریم، حدود ۷ میلیون نفر از طرح کالابرگ الکترونیکی همراه با یارانه اضافه استفاده کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هر مرحله آزمایشی کالابرگ الکترونیکی حدود ۵۰ روز طول می‌کشد که آخرین مرحله آزمایشی دو دهک ششم و هفتم درآمدی اضافه شدند و بنابراین جمعیت مشمولان کالابرگ الکترونیکی همراه با یارانه تشویقی از ۴۱ میلیون نفر به ۶۱ میلیون نفر افزایش یافت.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در مرحله آزمایشی قبل که پنج دهک درآمدی حضور داشتند کل جمعیت تحت پوشش ۴۱ میلیون نفر بود و اکنون به هفت دهک افزایش یافته و جمعیت دربرگیری آن به ۶۱ میلیون نفر رسیده است.

عسگریان در مورد تعداد فروشگاه‌های کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: در ابتدای طرح قرار بود ۵۰ هزار فروشگاه با طرح همکاری کنند، اما تعداد فروشگاه‌ها از ۱۴۲ هزار به ۱۴۵ هزار فروشگاه افزایش یافته است.

وی در پاسخ به اینکه مردم چگونه می‌توانند از فروشگاه‌های طرف قرارداد با کالابرگ‌های الکترونیکی باخبر شوند، گفت: کافی است برنامه کاربردی یا اپلیکیشن «شما» را نصب کنید، فروشگاه‌های اطراف را به شما نشان می‌دهد و هریک از این فروشگاه‌ها با یک پوستری مشخص شده‌اند و نزدیک‌ترین فروشگاه از طریق برنامه کاربردی شما در دسترس قرار می‌گیرد.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به این پرسش که از ۱۱ قلم کالای مشمول کالابرگ چه کالاهایی بیشتر مورد تقاضای مردم در کالابرگ الکترونیکی قرار گرفته‌اند، گفت: برنج و روغن بیشترین تقاضا را داشته است.

عسگری گفت: هر کسی از هفت دهک پایین درآمدی به میزان ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را صرف خرید ۱۱ قلم کالای مدنظر در طرح کالابرگ خریداری کند ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی برایش واریز می‌شود که این ۱۲۰ هزار تومان هم باید الزماً از همان کالاها خریداری شود.

وی تأکید کرد: اجرای کالابرگ الکترونیکی کاملاً اختیاری است و هیچ اجباری در کار نیست و با هریک از کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار می‌توان این خرید را انجام داد و حتی اگر سرپرست خانوار کارت بانکی خود را فراموش کرده باشد با نصب اپلیکیشن شما و وارد کردن کد خرید می‌تواند از اعتبار کالابرگی خودر قالب کالابرگ الکترونیکی استفاده کند.

طرح کالابرگ الکترونیکی براساس مصوبه مجلس در قانون بودجه اجرا می‌شود و هدف آن تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز خانوار است. در این زمینه ۱۱ قلم کالا شامل؛ شیر، ماست، پنیر، مرغ، تخم‌مرغ، قند و شکر، برنج، روغن، گوشت گوساله منجمد، ماکارونی و حبوبات است که اگر هر یک از افراد حاضر در هفت دهک کم درآمد جامعه به میزان ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را از این کالاها خریداری کند در آن صورت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی هم برایش واریز می‌شود که آن را هم باید صرف خرید این اقلام کند. کالاهای حاضر در این سبد براساس استانداردهای انیستیو تغذیه برای تأمین میزان کالری و پروتئین مورد نیاز افراد جامعه طراحی شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192266

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب