کاهش بی سابقه محبوبیت بایدن/ ۸۰ درصدی آمریکایی ها به دولت اعتماد ندارند

کاهش بی سابقه محبوبیت بایدن/ ۸۰ درصدی آمریکایی ها به دولت اعتماد ندارند
تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که محبوبیت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و بی اعتمادی به دولت وی همزمان با افزایش چشمگیر تورم در ایالات متحده، به شدت کاهش یافته است.

به گزارش نجواخبر، نظرسنجی اخیر دانشگاه کوئینیپیاک آمریکا از نارضایتی بی سابقه آمریکایی‌ها به رئیس‌جمهوری فعلی کشورشان خبر می‌دهد. بر اساس این نظر سنجی تنها ۳۳ درصد مردم آمریکا از کار بایدن رضایت دارند و بیش از نیمی از آنها (۵۵ درصد) از وی ناراضی هستند.

رضایت ۳۳ درصدی از بایدن در میان آمریکایی‌ها به پایین ترین میزانی رسیده که وی در نظرسنجی های ملی دانشگاه کوئینیپیاک در ۱۳ آوریل ۲۰۲۲ (۲۴ فروردین) و ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۲ دی ماه ۱۴۰۰) دریافت کرد.

در نظرسنجی روز ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) این دانشگاه، ۷۹ درصد دموکرات‌ها از نحوه کار بایدن راضی هستند درحالیکه این احساس در میان جمهوریخواهان ۶ درصد و طرف های مستقل ۲۵ درصد است.

این درحالی است که آمریکایی‌ها به شدت نگران وضعیت تورم و در کنار آن خشونت ناشی از حمل سلاح در ایالات متحده هستند. نگرانی از مسائل ذکر شده را مشخصا می‌توان از آرا آنها در این نظرسنجی درک کرد.

در نگاه افرادی که در این نظرسنجی مشارکت کردند، ضروری ترین مسائل در آمریکا «تورم» با ۳۴ درصد و «خشونت با سلاح» با ۱۷ درصد است.

مضاف بر نظرسنجی فوق، یک تحقیق از دانشگاه مون موث آمریکا در نیمه ماه مه با ارائه تصویری از بی اعتمادی رأی دهندگان به دولت فعلی آمریکا نشان می‌دهد که ۷۹ درصد از آنها معتقدند واشنگتن در مسیر درستی قرار ندارد.

ادامه روند صعودی نرخ تورم در آمریکا می‌تواند مشکلات جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را بیشتر کند که هم‌اکنون و در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره با کاهش شدید محبوبیت خود در نزد افکار عمومی آمریکا مواجه شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/193

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب