دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان در گفتگو با نجواخبر:

چرا مدیران هفت برابر کارگران حقوق می گیرند؟/ پزشکانی که به «فقر بیماران» توجهی ندارند!

چرا مدیران هفت برابر کارگران حقوق می گیرند؟/ پزشکانی که به «فقر بیماران» توجهی ندارند!
عباس کاربخش گفت: فاصله طبقاتی ناشی از فاصله هفت برابری دستمزد بین مدیر و کارگر جای سوال و تعجب دارد.

عباس کاربخش با تاکید بر اینکه امروز مردم به دو دسته فقیر و غنی تقسیم شده‌اند؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: یک عده رویایی زندگی می‌کنند و عده‌ای دیگر انگشت به دهان و با حسرت به زندگی این افراد نگاه می‌کنند و حسرت می‌خورند.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان با اعلام اینکه تفاوت دستمزد یک مدیر ارشد با یک کارمند یا کارگر هفت برابر است گفت: تأسف آور این است که این فاصله طبقاتی را نمایندگان مردم در خانه ملت تصویب کرده‌اند.

کاربخش گفت: هیچ کشوری را نمی‌توان پیدا کرد که فاصله دریافت حقوق دو گروه شغلی اش در یک اداره به میزان ۷ برابر باشد و همان مدیران زیاده خواه مانع افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان شوند و اصرار داشته باشند که کارگر و بازنشسته در شرایط سخت به سربرند.

وی با تاکید بر اینکه مردم از این همه تبعیض ناراحت و نگران هستند گفت: اینکه فردی پزشک متخصص، یا فردی توانمند است شاید بتواند برای دریافتی بالا توجیه پذیر باشد، اما مدیری که پس از پایان دوران مدیریتش، شاهد بحران های شدید در زیر مجموعه مدیریتی او هستیم و حتی در زمان مدیریتش بحران آفرینی کرده، به چه دلیل باید هفت برابر حقوق بیشتری بگیرد.

وی از دریافت زیرمیزی توسط پزشکان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه برای برخی پزشکان تفاوتی نمی‌کند که این بیمار دارد یا ندارد، حتی اگر بداند که بیمارش برای به دست آوردن سلامتی ناچار شده پول نزول کند، باز هم از زیاده خواهی خود دست بر نمی‌دارد و همچنان برای پر کردن جیب های خود، بر دریافت زیر میزی و حق درمان بیشتر اصرار می‌ورزد.

کاربخش با اشاره به رشد تورم و گرانی گفت: هیچ انصافی در فروش کالا وجود ندارد. افرادی هستند که به سود متعارف قانع نیستند و برای آنکه پول‌های کلانی به دست بیاورند، حاضرند دهک‌های پایین جامعه را در مسلخ زیاده‌خواهی‌های خود قربانی کنند.

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد و دولت از ابزار نظارتی خود برای مدیریت بازار به خوبی استفاده نمی‌کند، وضعیت معاش کارگران و بازنشستگان اصلاً مناسب نیست.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/197

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.