خبر مهم معاون وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان

خبر مهم معاون وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان
یک مقام آموزش و پرورش نسبت به افزایش سن استخدام معلمان انتقاد کرد.

به گزارش نجواخبر؛ معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یقه مسئولان را فقط برای آموزش رایگان می‌گیریم، گفت: از دیوان عدالت اداری به دلیل افزایش سن استخدام معلمان گلایه داریم.

قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطبق بر قانون اساسی اظهار کرد: ۱۲ آذر ۱۳۵۸ قانون اساسی مصوب شد و اکنون در سال ۱۴۰۲ هستیم اما باید بدانیم تا چه اندازه قوانین اجرا می‌شود؟ چه اندازه خود را ملزم به اجرای قانون اساسی می‌دانیم؟

وی افزود: اجرا همیشه مهم‌تر از نگارش قانون است، برنامه ششم توسعه در سال ۱۳۹۶ تدوین شد و سال ۱۴۰۰ باید پایان می‌یافت اما دو سال دیگر تمدید شد و حتی ۳۷ درصد آن هم اجرا نشد.

احمدی لاشکی گفت: در برنامه هفتم توسعه، مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش یعنی نیروی انسانی بندی آمده است که امیدوارم شورای نگهبان تأیید کند.در این مصوبه اعلام شده به ازای هر خروجی از آموزش و پرورش در سال، یک نفر باید جایگزین شود یعنی امسال ۶۸ هزار نفر بازنشسته شدند باید همین تعداد استخدام شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیاز است در سن جذب معلمان دقت شود، متذکر شد: از هیئت عمومی دیوان عدالت اداری گلایه داریم اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید دارد، حداکثر سن استخدام ۴۰ سال باشد، به دلیل قانون جوانی جمعیت برای تاهل و فرزندآوری، سه سال به سن افراد اضافه می‌شود و یک فرد در ۴۳ سالگی وارد آموزش و پرورش می‌شود و بعد از ۳۰ سال خدمت، آیا در ۷۰ سالگی همچنان می‌تواند معلم باشد؟

وی بیان کرد: از زمانی که اعلام شد به ۴۹۳ مرکز تربیت معلم نیاز نیست یا اینکه عده‌ای از مسئولان گفتند، آموزش و پرورش را از طریق خرید خدمات آموزشی، ارزان‌تر اداره می‌کنیم، جایگاه معلمان را تنزل دادیم.

مجلس به دشواری عناوین استادیار معلم یا دانشیار معلم اضافه کرد

احمدی لاشکی ادامه داد: از مجلس و دولت تشکر می‌کنیم که با رتبه‌بندی معلمان به دنبال حل برخی مشکلات هستند البته رتبه‌بندی را در این خلاصه نکنید که فقط به معلمان رتبه یک تا ۵ بدهیم و اینکه چقدر به حقوقشان اضافه شده است، مجلس به دشواری عناوین استادیار معلم، دانشیار معلم و..‌. را ثبت کرد و با سه نفر رأی آورد بنابراین اینکه امروز یک معلم بگوید رتبه من دو یا سه است، اصلا خوب نیست شما استادیار یا دانشیار هستید.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یقه مسئولان را فقط برای آموزش و پرورش رایگان می‌گیریم، گفت: بودجه آموزش ک پرورش در سال گذشته ۲۴۰ هزار میلیارد تومان بود که ۱۱ درصد از سهم بودجه عمومی دولت است و ۹۷ درصد این بودجه مربوط به هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق کارمندان است یعنی با دو درصد سایر هزینه‌های آموزش و پرورش تأمین می‌شود در حالیکه باید ۳۴ درصد بودجه دولت برای آموزش و پرورش باشد با توجه به جمعیتی که دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/202905

کلیدواژه‌ها

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب