پرواز از ۱۸ فرودگاه کشور؛

آغاز اعزام زائران خانه خدا به سرزمین وحی

آغاز اعزام زائران خانه خدا به سرزمین وحی
نخستین پروازهای زائران خانه خدا به سرزمین وحی، صبح امروز یکشنبه ۲۲ خرداد از فرودگاه کرمان و ترمینال سلامِ فرودگاه امام خمینی (ره) تهران انجام شد.

به گزارش نجواخبر، عملیات پروازهای رفت حجاج از ساعت ۵ صبح امروز(یکشنبه) از فرودگاه کرمان آغاز شد و در فرودگاه امام خمینی (ره) نیز اولین پرواز ساعت ۷ و ۵۵ دقیقه صبح صورت گرفت.

این پروازها در مدینه منوره فرود خواهند آمد.

به گفته سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از امروز ۲۲ خرداد تا ۱۲تیر روزانه یک تا پنج پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به سرزمین وحی در ۲۲ روز کاری انجام می‌شود.

در مجموع با ۴۸ پرواز برای انجام حج تمتع امسال، ۱۱ هزار و ۳۰۰ زائر ایرانی فقط از «فرودگاه امام» به سرزمین وحی عزیمت می‌کنند.

عملیات رفت زائران ایرانی امروز ۲۲ خرداد ماه آغاز و روز ۱۲ تیرماه سال جاری به پایان می‌رسد.

حجاج از ۱۸ فرودگاه عازم سرزمین وحی می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بدرقه‌ حجاج گفت، در سال‌جاری ۱۸ فرودگاه کشور، مأموریت اعزام زائران به سرزمین وحی را برعهده دارند.

رستم قاسمی در این آیین که صبح امروز(یکشنبه) در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: پس از اینکه سهمیه ایران برای حج امسال مشخص شد، تلاش‌ها برای انجام عملیات و تدارک انتقال زائران خانه خدا به مکه مکرمه و مدینه منوره آغاز شد.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به محدودیت‌های در نظر گرفته شده از سوی عربستان، انتقال حجاج فقط باید از طریق یک ایرلاین ایرانی انجام شود و بخاطر همین بسیج شدیم تا این مأموریت به خوبی صورت گیرد.

قاسمی گفت، در سال‌جاری ۱۸ فرودگاه مأموریت اعزام حجاج را برعهده دارند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما خودمان را خادم‌ حجاج می‌دانیم و از کمبود احتمالی در ارائه خدمات به زائران، پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/217

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب