عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با نجواخبر؛

یارانه ۳۰۰ هزار تومانی کافی نیست/ دولت گرانی‌ها را کنترل کند

یارانه ۳۰۰ هزار تومانی کافی نیست/ دولت گرانی‌ها را کنترل کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه کسی جوابگوی این همه گرانی و تورم لجام گسیخته نیست گفت: نه تنها دولت بنای کنترل قیمت‌ها را ندارد، بلکه با تصمیمات خلق الساعه همچون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، به گرانی ها دامن می‌زند.

جلال محمودزاده با اشاره به تأثیر تصمیمات دولت به خبرنگار نجواخبر گفت: در نتیجه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت نهاده های دامی چندین برابر شده و این بحران به افزایش قیمت محصولات کشاورزی منجر شده است.

وی با هشدار نسبت به آشفتگی بازار گفت: از یک سو شاهد گرانی هستیم و از آن طرف هم کالای اساسی در بازار گیر نمی‌آید.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بارها به دولت هشدار داده بودیم که اگر می‌خواهید ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنید، باید به مرور حذف کنید گفت: ما به دولت هشدار دادیم و تاکید کردیم که باید زیرساخت را آماده و بعد ارز را حذف کنید..

محمودزاده با ابراز تأسف از اینکه دولت قانون را نصف و نیمه اجرا کرده است گفت: در نتیجه حذف ارز، دولت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی کرده؛ در اصل دولت عدد بزرگی را درآمد کسب کرده در حالی که مشکلات معیشتی به وجود آمده که باید برطرف شود.

وی با انتقاد از واریز متوسط ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر به منظور جبران تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: از یک سو این عدد در مقابل تورم و گرانی صورت گرفته به هیچ عنوان پاسخ‌گو نیست و از سوی دیگر همین یارانه برای تعداد زیادی از خانواده های فقیر واریز نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که مردم این یارانه ۳۰۰ هزار تومانی را چگونه هزینه کنند گفت: مردم با این ۳۰۰ هزار تومان می‌خواهند چه بخرند؛ مرغ بخرند یا گوشت یا تخم مرغ؟

محمودزاده در ادامه گفت: دولت بازار را رها کرده و قیمت همه کالاها به ویزه محصولات کشاورزی رشد سرسام آوری داشته است. قیمت محصولات دامی و کشاورزی ثابت مانده یا رشد قابل توجهی نداشته، ولی هزینه‌ها ۱۰ برابر شده است، با این وضعیت مگر می‌توان کشاورزی را سرپا نگه داشت؟

نماینده مهاباد با انتقاد از اینکه دولت به واردات رو آورده، گفت: جهاد کشاورزی با واردات می‌خواهد بازار را کنترل کند، اما از تولید حمایت کافی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ، صد هزار تن سیب زمینی وارد کرده‌ایم گفت: تا حالا هیچ سالی در طول ۴۰ سال انقلاب، یک کیلو سیب زمینی وارد نشده اما امسال ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی وارد کرده‌اند. در این شرایط احتمال دارد مشکلات تولید در دو سال آینده تشدید شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/224

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب