گفتگوی اختصاصی: در افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان کارگری بازنگری شود

گفتگوی اختصاصی: در افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان کارگری بازنگری شود
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با ابراز تاسف از افزایش بی حساب و کتاب قیمت‌ها و ناتوانی دولت در کنترل بازار گفت: بازنشستگان شرایط مساعدی ندارند.

میرمنصور موسوی با تاکید بر اینکه بازنشستگان تأمین اجتماعی در پایین‌ترین سطح معیشتی هستند، به خبرنگار نجواخبر گفت: بازنشستگان در سخت‌ترین شرایط معیشتی به سر می‌برند و این سختی به اندازه‌ای برجسته است که رئیس‌جمهور نیز به آن اعتراف کرده است.

وی گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی زیاده خواه نیستند؛ فقط خواستار اجرای قانون و افزایش قانونی مستمری‌ها هستند.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته افزود: بازنشستگان تأمین اجتماعی اصرار بر اجرای قانون افزایش حقوق داشتند، اما بعد از تأخیر طولانی مدت، دولت سیزدهم افزایش حقوق را با اما و اگر بزرگی تصویب کرد که جای تعجب دارد.

وی با اعلام اینکه افزایش حقوق با هدف جبران تورم سالیانه تصویب می‌شود گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی سالهاست در تمامی دولت‌ها با تأخیر صورت گرفته و دولت سیزدهم نیز همین روال را طی کرده است؛ از ابتدای سال وضعیت بازنشستگان تأمین اجتماعی بر خلاف کارگران و بازنشستگان کشوری و لشکری مشخص نبود و همچون تمامی سال‌های گذشته، با کم لطفی دولت‌ روبه‌رو شد.

وی از نبود ثبات اقتصادی بشدت انتقاد کرد و گفت: اگر شرایط اقتصادی ثبات قابل قبولی داشت، می‌توانستیم از بازنشستگان انتظار تحمل داشته باشیم، اما در شرایط گرانی‌ها و وقتی که بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر به پایین هستند، باید به معیشت این گروه توجه شود. بازنشستگان حداقل بگیر مطابق مصوبه شورای عالی کار افزایش حقوق را دریافت می‌کنند اما بازنشستگان سایر سطوح فقط ده درصد افزایش حقوق دریافت کرده‌اند که این عادلانه نیست.

این فعال صنفی بازنشستگان خواستار تجدیدنظر در مصوبه‌ی افزایش مستمری‌ها شد و افزود: انتظار داریم مصوبه‌ی شورایعالی کار بدون کم و کاست برای بازنشستگان اجرایی شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/231

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.