در گفتگو با «نجواخبر» مطرح شد؛

حذف گوشت قرمز از سفره ۳۵ درصد از خانواده‌ها/ تورم سالانه ۱۳۰ درصد!

حذف گوشت قرمز از سفره ۳۵ درصد از خانواده‌ها/ تورم سالانه ۱۳۰ درصد!
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در حالی خبر از حذف گوشت قرمز از سفره ۳۵ درصد از خانواده‌های ایرانی داده که گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد تورم سالانه گوشت قرمز دستکم 130 درصد است.

به گزارش نجواخبر؛ مرکز آمار ایران با انتشار گزارش افزایش قیمت اقلام خوراکی در ماه آذر اعلام کرد که مانند ماه‌‌های گذشته، تورم گوشت قرمز افزایشی بوده است.

در این گزارش، تورم سالانه گوشت گوسفند و گاو در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد است. به این ترتیب، گوشت قرمز گاو و گوساله ۱۳۰ درصد و گوشت گوسفند ۱۳۶ درصد افزایش قیمت سالانه داشته‌ اند. اما آیا این افزایش قیمت ادامه دارد؟ آیا با افزایش صددرصدی قیمت گوشت قرمز، مصرف آن در میان خانوارهای ایرانی کاهش نیافته است؟

سرانه مصرف گوشت نصف شد و بازهم در حال کمتر شدن است

منصور پوریان، رئیس شورای تأمین کنندگان دام با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت در کشور نصف شده است، گفت: حتی به جرات می‌توان گفت مصرف گوشت نسبت به گذشته به یک سوم کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت همچنان ادامه دارد، به خبرنگار «نجواخبر» گفت: مشکل اصلی در تولید گوشت، قیمت تمام شده بالاست؛ چراکه دام در ایران به تعداد کافی وجود دارد؛ اما قیمت تمام شده بالاست.

قیمت تمام شده گوشت بالا است!

رئیس شورای تأمین کنندگان دام کشور گفت: برخی از خانواده‌ها به دلیل گران گوشت قرمز، قدرت خرید گوشت قرمز و مرغ را ندارند و به همین دلیل، گوشت قرمز از سفره ۳۵ درصد از خانواده‌ها حذف شده است.

به گفته پوریان، نهاده ارزان قیمت و دولتی در حال حاضر در اختیار دامداران قرار نمی‌‌گیرد. به همین دلیل، دامداران نهاده‌های مورد نیاز خود را به صورت آزاد خریداری می‌کنند و این مسائل قیمت تمام شده گوشت قرمز را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.

مقصر اصلی گرانی گوشت اعلام شد

رئیس شورای تأمین کنندگان دام کشور با بیان اینکه قیمت ران گوسفندی به کیلویی ۶۹۰ هزار تومان رسیده است، گفت: نرخ نهاده‌های دامی و علوفه افزایش قیمت داشته و عرضه گوشت به بازار کاهش یافته است. به همین دلیل شاهد گرانی گوشت قرمز در بازار هستیم.

پوریان خاطرنشان کرد: تلاش شده کمبود تولید و عرضه گوشت گوسفند با واردات گوشت گرم از کشورهای همسایه جبران و تعادل بازار برقرار شود؛ اما به هر حال مشکلاتی در عرضه آن وجود دارد.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243570

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب