سخنگوی وزارت خارجه:

آخرین جزئیات مذاکرات رفع تحریم و دیدار مورا و باقری/ عربستان واسطه جدید بین ایران و آمریکا؟

آخرین جزئیات مذاکرات رفع تحریم و دیدار مورا و باقری/ عربستان واسطه جدید بین ایران و آمریکا؟
سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری خود شهادت پنج مستشار ایرانی در سوریه را تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش نجواخبر، ناصر کنعانی در نشست خبری امروز (دوشنبه)خود با اشاره به ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش در غزه و ارائه آماری از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان ناشی از این جنایت‌ها گفت: این اعداد و ارقام تکان دهنده، منعکس کننده جهان‌بینی سران جنایتکار رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

محاکم بین‌المللی به شکایت‌ها علیه رژیم صهیونیستی هرچه زودتر رسیدگی کنند

وی افزود: امیدوارم محاکم بین‌المللی به شکایت‌های مطرح شده علیه این رژیم به خاطر اعمال جنایت جنگی علیه مردم غزه هرچه زودتر رسیدگی کنند.

روابط ایران و عراق، قوی و مستحکم است

کنعانی در پاسخ به سؤالی گفت: روابط ایران و عراق، روابطی قوی و مستحکم است و دو کشور دارای همکاری‌های همه جانبه در زمینه‌های مختلف مورد علاقه و مورد اهتمام دو کشور هستند.
وی ادامه داد: در حوزه اقلیم کردستان عراق علیرغم همکاری‌هایی که وجود دارد در طول سالیان متمادی، متأسفانه از این حوزه جغرافیایی تهدیدات عینی متوجه امنیت ملی ایران و شهروندان ایرانی شده است.

ایران نمی‌تواند نسبت به امنیت ملی خود بی‌تفاوت باشد

کنعانی تاکید کرد: ایران نمی‌تواند نسبت به امنیت ملی خود بی‌تفاوت باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدام اخیر ایران در منطقه اقلیم کردستان علیه تهدیدات و دشمنان خود، اقدام علیه عراق و اقلیم کردستان عراق نبوده است.

اقدام در مرز پاکستان ضرورت آنی برای مقابله با تروریست‌های آماده عملیات در ایران بود

کنعانی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اقدام اخیر ایران علیه گروه‌های تروریستی در نواحی مرزی پاکستان گفت: آنچه که انجام شد حمله به پایگاه تروریستی، جریان تروریستی جیش الظلم در منطقه موسوم به کوه سبز ناشی از یک ضرورت آنی برای مقابله با تروریست‌های آماده عملیات در ایران بود، این تروریست‌ها حدود نیم ساعت با مرز مشترک فاصله داشتند و آماده حمله تروریستی به مرز ایران، پایگاه‌های کشور و چه بسا شهروندان ایرانی بودند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط ایران و پاکستان روابط مستحکم و دوستانه و دارای پیوندهای عمیقی است.

فضای مثبت جدیدی در مناسبات ایران و مصر وجود دارد

کنعانی در پاسخ به سؤال ایسنا در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با احتمال سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه ایران به مصر با ارائه توضیحاتی در مورد روابط کنونی تهران و قاهره و با بیان این که فضای مثبت جدیدی در مناسبات دو کشور وجود دارد، گفت: در مورد برنامه ریزی برای سفر وزیر خارجه کشورمان به مصر نمی‌توانم در حال حاضر چیزی را تأیید یا تکذیب کنم.

آمریکا مسیرهای مختلفی را برای ارسال پیام به ایران استفاده می‌کند

کنعانی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر ایسنا در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه عربستان سعودی در جریان تحولات اخیر در منطقه بین ایران و آمریکا به تبادل پیام پرداخته است، گفت: من لزوما نمی‌توانم این خبر را تأیید کنم، آمریکا مسیرهای مختلفی را برای ارسال پیام به ایران استفاده می‌کند و این امری مرسوم بوده است.

روابط ایران و عربستان روابط حسنه و رو به پیشرفت است

وی ادامه داد: روابط ایران و عربستان روابط حسنه و رو به پیشرفت است و اهتمام جدی بین مقامات دو کشور برای توسعه مناسبات وجود دارد.
کنعانی افزود: گفت‌وگوهای مستمری بین مقامات دو کشور از جمله وزیران امور خارجه ایران و عربستان وجود دارد.

سخگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: رژیم صهیونسیتی مایل است که برای نجات خود از شرایطی که در آن گرفتار شده است، منطقه را به آتش بکشد.

رژیم صهیونیستی می‌خواهد آمریکا را به صورت مستقیم وارد جنگ با طرف‌های مقاومت در منطقه کند

وی افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواهد آمریکا را به صورت مستقیم وارد جنگ با طرف‌های مقاومت در منطقه کند و آمریکا را نیز وارد باتلاقی کند که خود در آن گرفتار شده است.

کنعانه ادامه داد: رژیم صهیونیستی از جنگی که آغاز کرده است، پیروز خارج نمی‌شود، همان طور که تاکنون پیروز نبوده است.

سخنگوی وزارت امور جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود اقلیم کردستان عراق یک ایرانی را به اتهام مشارکت در عملیات سپاه در بمباران مقر گروه‌های تروریستی وابسته به موساد در اربیل دستگیر کرده است، گفت: اطلاعی در مورد این موضوع و خبر ندارم.

اطلاعات تأیید شده‌ای در مورد کشته شدن تبعه هلندی در حمله ایران به اربیل نداریم

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود وزارت امور خارجه هلند، سفیر ایران در این کشور اروپایی را به اتهام کشته شدن یک کودک در عملیات سپاه علیه گروه‌های تروریستی در اربیل اقلیم کردستان عراق احضار کرده است، گفت: همان طور که در ‌گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و هلند مطرح شد، ما تاکنون اطلاعات تأیید شده‌ای که نشان دهد تبعه‌ای از کشور هلند در این عملیات جان خود را دست داده، نداریم و ما اطلاعات تأیید شده‌ای در این زمینه نداریم.

به روش خود پاسخ جنایات رژیم صهیونیستی را می‌دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این نشست مطبوعاتی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار چینی مبنی بر این که واکنش تهران به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه مستشاران ایرانی در سوریه چگونه خواهد بود؟ تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی علیه دولت و ملت ایران هرگز بی‌مکافات نمانده و نخواهد ماند و ایران به روش خود پاسخ جنایات رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

اظهارات بایدن علیه ایران، بی‌ارزش است

کنعانی همچنین در پاسخ به این سؤال که بایدن در اظهاراتی مدعی شده که ایران در منطقه محبوب نیست، گفت: این‌ها، اظهارات بی‌ارزشی است و دولت آمریکا بهتر است که به وضعیت نامناسب خود در بین افکار عمومی دنیا و وضعیت نامناسبش در مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل و ... توجه کند.

در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه دولت و ملت ایران، هیچ‌گاه دست بسته نبوده و نخواهیم ماند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال یک رسانه عربی مبنی بر این که از نظر ایران، رژیم صهیونسیتی با اقدامات خود در سوریه و لبنان و به شهادت رساندن مستشاران ایرانی در سوریه به دنبال چیست؟ گفت: رژیم صهیونیستی برای خروج از بن‌بست خود ساخته و باتلاقی که در آن فرو رفته است به دنبال دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و کشاندن طرف‌های دیگر به جنگ و درگیری در منطقه است.

وی افزود: ایران در نقشه شومی که رژیم صهیونیستی طراحی کرده و می‌کند بازی نخواهد کرد و هیچ‌گاه بازی نکرده است.

کنعانی ادامه داد: اما در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه دولت و ملت ایران، ما هیچ‌گاه دست بسته نبوده و نخواهیم ماند و این رژیم پاسخ جنایت‌های خود را دریافت خواهد کرد.

مستشاران شهید ایرانی در پاسخ به دعوت و درخواست دولت سوریه در این کشور حضور داشتند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال شبکه العربی قطر مبنی بر این که صادق امیدزاده مستشار ایرانی که در جریان حمله اخیر رژیم صهیونسیتی به مستشاران ایرانی در سوریه به شهادت رسید در طول این سال‌ها در سوریه مشغول به چه فعالیتی بوده است، اظهار کرد: شهیدی که اشاره کردید و دیگر شهدایی که در این اقدام متجاوزکارانه که مصداق بارز نقض منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه بود، به شهادت رسیدند در چارچوب فعالیت‌های مستشاری ایران در پاسخ به دعوت و درخواست دولت سوریه در این کشور حضور داشتند.

وی ادامه داد: در طول سالیان گذشته این شهدا نقش مستشاری برای کمک به دولت و ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم ایفا می‌کردند.

تنش‌ها در منطقه کاهش پیدا نمی‌کند مگر اینکه اقدام فوری برای توقف جنگ در غزه انجام شود

کنعانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه متأسفانه ما شاهد گسترش تنش در منطقه هستیم و این موضوع نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و حمایت‌های آمریکا از این جنایت‌ها و بی عملی جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد در ایجاد بازدارندگی برای توقف جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین است، اظهار کرد: این تنش‌ها کاهش پیدا نمی‌کند مگر اینکه اقدام فوری برای توقف جنگ در غزه انجام شود.

وی ادامه داد: بی‌ثباتی در منطقه همه و همه نشان دهنده آن چیزی است که ما در ۱۰۸ روز گذشته در غزه توسط صهیونیست‌ها و حامیان آن شاهدش بودیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243926

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب