آمریکا تروریست‌های داعش را در این منطقه آموزش می‌دهد + عکس و جزئیات

آمریکا تروریست‌های داعش را در این منطقه آموزش می‌دهد + عکس و جزئیات
نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه در سخنانی از آموزش عناصر داعش توسط آمریکا در منطقه مرزی «التنف» سوریه پرده برداشت.

به گزارش نجواخبر، «الکساندر لاورنتیف»، نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس در این باره فاش کرد نیروهای اشغالگر آمریکا بر آموزش گروه‌های تروریستی داعش در منطقه التنف در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن نظارت می‌کنند.

لاورنتیف با اشاره به تشدید فعالیت‌های تروریستی با حمایت آمریکا در خاک سوریه، گفت: تشدید فعالیت‌های تروریستی در سوریه وجود دارد و منبع اصلی فعالیت‌های تروریستی در حال حاضر در منطقه التنف است که تحت کنترل آمریکا قرار دارد.

وی ادامه داد: در آن منطقه، شبه نظامیان داعش همچنان آموزش می‌بینند و سپس برای مأموریت‌های خاص به بخش تحت کنترل دولت سوریه فرستاده می‌شوند، این منبع اصلی فعالیت تروریستی است.

لاورنتیف افزود: آنچه در حال حاضر درباره حضور پراکنده عناصر داعش گفته می‌شود که به زیرساخت‌های بخش تحت کنترل دولت سوریه حمله می‌کنند، کاملاً صحت ندارد؛ چراکه اینها عناصر پراکنده و مخفی نیستند، بلکه شبه نظامیان داعش هستند که در حال حاضر کاملا تحت کنترل آمریکا قرار دارند.

افشاگری مهم مقام روس؛ آمریکا تروریست‌های داعش را در این منطقه آموزش می‌دهد + عکس و جزئیات

این مقام روس در بخش دیگری از اظهاراتش به مذاکرات سوریه و ترکیه برای ازسرگیری روابط اشاره کرد و در این باره گفت که این مذاکرات متوقف شده است.

وی در این باره تصریح کرد: از اواخر سال میلادی گذشته، این روند تا حدودی متوقف شده است، عمدتاً به این دلیل که طرف سوری خواستار دریافت تضمین از طرف ترکیه برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از خاک سوریه است.

لاورنتیف تاکید کرد که موضوع ازسرگیری روابط سوریه و ترکیه همچنان جزو اولویت‌های رویکرد روسیه درباره حل‌وفصل بحران سوریه است و این موضوع بسیار مهمی است که باید پیش برده شود.

لاورنتیف همچنین از میزبانی روسیه از دور جدید نشست‌های کشورهای ضامن روند آستانه خبر داد و گفت که قرار بود این نشست در پایان سال ۲۰۲۳ انجام شود، اما تحولات منطقه و به ویژه جنگ غزه آن را به تعویق انداخت.

وی به تاریخ برگزاری این نشست اشاره‌ای نکرده است.

افشاگری مهم مقام روس؛ آمریکا تروریست‌های داعش را در این منطقه آموزش می‌دهد + عکس و جزئیات

منطقه التنف سوریه کجاست؟

تنف روستایی است که در صحرای سوریه در منطقه مثلث مرزی بین سوریه، عراق و اردن قرار دارد. این روستا به دلیل واقع شدن روی محور دمشق-بغداد و نزدیکی آن به نقطه مرزی مشترک سوریه، عراق و اردن از اهمیت استراتژیک ویژه‌ای در نبرد بین طرف‌های مختلف در سوریه برخوردار است. داعش در این منطقه دارای نیرو و پایگاه‌هایی بود که به طور مستمر در معرض حملات نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و نیروهای محور مقاومت قرار داشت؛ اما گفته می‌شود که نقطه امن آمریکایی‌ها برای حمایت از تروریست‌های داعش است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244135

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.