پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق

پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خبر داد که مذاکرات برای پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی (به سرکردگی آمریکا) در عراق از سرگرفته شده و یک جدول زمانی برای کاهش تدریجی حضور نیروهای این ائتلاف تدوین می‌گردد تا منتهی به پایان ماموریت آنها شود.

به گزارش نجواخبر، ارتش عراق اعلام کرد که بغداد و واشنگتن روز یکشنبه مذاکرات جدیدی را برای تدوین جدول زمانی جهت کاهش حساب شده و تدریجی حضور نیروهای «ائتلاف بین‌المللی» انجام دادند تا به پایان مأموریت این ائتلاف در عراق برسند.

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این زمینه اعلام کرد که این جلسات به صورت دوره‌ای برای تکمیل هرچه سریعتر کار کمیته مربوطه برگزار می‌شود.

در بیانیه صادر شده توسط نیروهای مسلح عراق آمده است که کمیته عالی نظامی عراق نشست‌های خود را با نیروهای ائتلاف بین‌المللی از روز یکشنبه برای ارزیابی موضع نظامی، سطح خطر، محیط عملیاتی و توانمندی‌های نیروهای مسلح عراق از سر گرفت.

بر اساس این بیانیه، جدول زمانی برای کاهش حساب شده و تدریجی حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی (به سرکردگی آمریکا) در عراق تدوین می‌گردد تا منتهی به پایان مأموریت این نیروها شود.

یحیی رسول تاکید کرد که تا زمانی که اتفاقی نیفتد که خللی در این نشست‌‌ها ایجاد کند، مذاکرات به شکل منظم و دوره‌ای انجام خواهد شد تا کمیته مربوطه در سریع‌ترین زمان مأموریت خود را انجام دهد.

روز شنبه نیز در پی افزایش فشارهای گروه‌ها و مردم عراق برای اخراج نیروهای بیگانه و در رأس آن اشغالگران آمریکایی از خاک عراق به ویژه پس از گسترش جنایات آمریکایی‌ها علیه مردم و نیروهای مسلح عراق، «محسن المندلاوی» نائب رئیس پارلمان عراق با ارسال نامه‌ای به کمیسیون‌های حقوقی و امنیت و دفاع ملی این کشور که به امضای بیش از 100 نماینده رسیده بود، بار دیگر بر لزوم اجرای مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از خاک عراق تاکید کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244414

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب