برنامه فشرده‌ سرخابی‌ها و صدرنشین‌های لیگ برتر

برنامه فشرده‌ سرخابی‌ها و صدرنشین‌های لیگ برتر
پنج تیم نخست جدول رده‌بندی لیگ برتر تا پایان سال ۱۴۰۲ برنامه فشرده‌ای در لیگ و حتی جام حذفی خواهند داشت

به گزارش نجوا خبر، پنج تیم نخست جدول رده‌بندی لیگ برتر تا پایان سال ۱۴۰۲ برنامه فشرده‌ای در لیگ و حتی جام حذفی خواهند داشت. به گزارش فوتبال ۳۶۰، پس از پایان برگزاری هفته هجدهم، رقابت در صدر جدول جالب‌تر از هر زمان دیگری دنبال می‌شود و پنج تیم نخست حداقل ۳۰ امتیاز به دست آورده‌اند. این جدال هیجان‌انگیز با شدت فراوان تا پایان سال ۱۴۰۲ دنبال می‌شود و بعضی از تیم‌های مذکور باید پیش از سه مسابقه لیگ، یک دیدار در جام حذفی هم به انجام برسانند. در این گزارش به برنامه پیش‌روی مدعیان بیشتر می‌پردازیم.

‌استقلال: آبی‌پوشان تهرانی روزهای فوق‌العاده‌ای را پشت سر می‌گذارند و با شکست یکی از رقبای اصلی خود یعنی سپاهان، جایگاه‌شان در صدر جدول را تثبیت کردند. شاگردان جواد نکونام اما تا پایان سال برنامه دشواری را پیش‌روی خود دارند. آنها باید در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی با یک تیم لیگ‌برتری در خارج از خانه پیکار داشته باشند. مس رفسنجان با محرم نویدکیا تا به حال نه شکست خورده و نه گلی دریافت کرده است. پس از این دوئل حساس، استقلال در بیرون از پایتخت می‌ماند و از رفسنجان به سمت اهواز می‌رود تا به مصاف هم‌نام خوزستانی‌اش برود. آبی‌ها دو مسابقه بعدی‌شان را برابر دو تیم تهرانی برگزار خواهند کرد. آنها ابتدا در ورزشگاه آزادی رودرروی رقیب سنتی خود پرسپولیس قرار خواهند گرفت تا بازی برگشت دربی برگزار شود و سپس نوبت به جدال با هوادار خواهد بود. دو هم‌تیمی سابق در اوساسونا این بار در قامت سرمربی باید به مصاف یکدیگر بروند. هوادار میزبان این بازی است و باید دید دیدار مذکور در چه ورزشگاهی انجام می‌شود. همان‌طور که مشاهده کردید برنامه ساده‌ای پیش‌روی صدرنشین فعلی لیگ نیست؛ آنها هم یک بازی دشوار در جام حذفی دارند و هم باید احتمالا با اصلی‌ترین رقیب خود در مسیر قهرمان لیگ پیکار داشته باشند. گرچه دو مسابقه با استقلال خوزستان و هوادار نیز بیرون از ورزشگاه آزادی است و نمی‌توان از آنها به عنوان دیداری ساده یاد کرد.

دوشنبه (۱۴ اسفند/ جام حذفی): مس رفسنجان – استقلال

جمعه (۱۸ اسفند): استقلال خوزستان – استقلال

چهارشنبه (۲۳ اسفند): استقلال – پرسپولیس

یکشنبه (۲۷ اسفند): هوادار – استقلال

پرسپولیس: اولین نکته‌ای که درباره برنامه پرسپولیس تا پایان سال ۱۴۰۲ به چشم می‌خورد این است که هر چهار مسابقه این تیم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و سرخ‌پوشان قرار نیست شهر خود را ترک کنند. تیم تحت هدایت اوسمار ویرا، برخلاف استقلال در جام حذفی با رقابتی به‌اصطلاح سبک طرف است و باید به مصاف نفت ‌و گاز گچساران برود. تیمی که با هدایت پیروز قربانی هم‌‌اکنون در رده ششم لیگ آزادگان قرار دارد و با توجه به فاصله با تیم‌های صدرنشین، شانسی برای لیگ‌برتری‌شدن ندارد. سپس نوبت به بازی‌های لیگ می‌رسد. سرخ‌پوشان ابتدا پذیرای فولاد احمد آل‌نعمه هستند. در ادامه آنها به استقبال جدال سرنوشت‌ساز برابر استقلال می‌روند. مسابقه‌ای که اگر همراه با شکست باشد، پرسپولیس را از صدر دور می‌کند و البته پیروزی، می‌تواند همه‌چیز را به تعادل برساند. ویرا و شاگردانش در آخرین بازی سال میزبان پیکان هستند. در مجموع باید گفت برنامه پرسپولیس در مقایسه با رقیب سنتی، سبک‌تر است.

دوشنبه (۱۴ اسفند/ جام حذفی): پرسپولیس – نفت ‌و گاز گچساران

جمعه (۱۸ اسفند): پرسپولیس – فولاد

چهارشنبه (۲۳ اسفند): پرسپولیس – استقلال

یکشنبه (۲۷ اسفند): پرسپولیس – پیکان

‌سپاهان: اما برنامه طلایی‌پوشان. آنها پس از تحمل شش شکست متوالی در رویدادهای مختلف باید در جام حذفی پذیرای شمس‌آذر باشند؛ یکی از تیم‌هایی که در همان شش مسابقه مذکور موفق به شکست سپاهان شد. نماینده قزوین این روزها همانند تیم اصفهانی شرایط خوبی ندارد و پس از شروع مجدد بازی‌ها بردی به دست نیاورده است. پیکان، فولاد و گل‌گهر سه حریف بعدی ژوزه مورایس در لیگ تا پایان سال ۱۴۰۲ خواهند بود. به‌جز دیدار با فولاد که در اهواز برگزار می‌شود، دو دیدار دیگر مانند بازی جام حذفی در ورزشگاه نقش جهان انجام می‌شود. مصاف با گل‌گهر در تاریخ ۲۷ اسفند یک مسابقه فوق‌العاده مهیج از لحاظ جدول است. تیم سیرجانی در بازی رفت موفق به شکست سپاهان شد و حالا باید دید چه نتیجه‌ای در پیکار این دو تیم به ارمغان خواهد آمد. در مجموع باید گفت سپاهان با برنامه متعادلی روبه‌رو است؛ آنها از طرفی باید با یک تیم لیگ‌برتری در جام حذفی رقابت داشته باشند و از سوی دیگر آنها فقط یک مرتبه از اصفهان خارج می‌شوند.

دوشنبه (۱۴ اسفند/ جام حذفی): سپاهان – شمس‌آذر

جمعه (۱۸ اسفند): سپاهان – پیکان

چهارشنبه (۲۳ اسفند): فولاد – سپاهان

یکشنبه (۲۷ اسفند): سپاهان – گل‌گهر

‌تراکتور: پیروزی برابر استقلال خوزستان باعث شد تا تراکتور خیلی سریع به مسیر اصلی بازگردد. آنها امتیاز بزرگی نسبت به سه تیم بالای سر خود دارند و به جای چهار بازی، سه مسابقه تا پایان سال خواهند داشت. شاگردان پاکو خمس بدون اینکه دیداری برگزار کنند، به حکم کمیته انضباطی ۳ بر صفر از سد چوکای تالش گذشتند و حالا تمام تمرکزشان بر روی لیگ خواهد بود. ماجرا وقتی برای تی‌تی‌ها سخت می‌شود که آنها باید دو بازی را بیرون از تبریز برگزار کنند. جدال با مس در هفته نوزدهم و مصاف با شمس‌آذر در هفته بیست‌ویکم به ترتیب در رفسنجان و قزوین خواهد بود. در این میان پرشورها باید از مسعود شجاعی، کاپیتان اسبق‌شان، در ورزشگاه یادگار امام پذیرایی کنند. مشخص است که برنامه ساده‌ای پیش‌روی خمس و شاگردانش نیست و آنها با وجود اینکه دیداری با رقبای مستقیم‌شان ندارند، باید برابر تیم‌هایی پیکار داشته باشند که از نظر فنی شرایط مساعدی دارند و فوتبال خوبی به منصه ظهور می‌گذارند.

جمعه (۱۸ اسفند): مس رفسنجان – تراکتور

چهارشنبه (۲۳ اسفند): تراکتور – هوادار

یکشنبه (۲۷ اسفند): شمس‌آذر – تراکتور

گل‌گهر: و در نهایت باید به سراغ تیم ۳۰ امتیازی جدول برویم. گل‌گهر نیز مانند تراکتور، در واپسین روزهای سال، دغدغه جام حذفی ندارد. یکی از دو نماینده استان کرمان باید دو مسابقه خارج از خانه فوق‌العاده دشوار را پشت سر بگذارد. آنها ابتدا در هفته نوزدهم باید در انزلی به مصاف ملوان بروند و در آخرین بازی سال نیز در اصفهان رودرروی سپاهان قرار بگیرند. در این میان شاگردان مارینوس اوزونیدیس باید در تاریخ ۲۳ اسفند در خانه مقابل صنعت نفت آبادان صف‌آرایی کنند.

پنجشنبه (۱۷ اسفند): ملوان- گل‌گهر

چهارشنبه (۲۳ اسفند): گل‌گهر- صنعت نفت

یکشنبه (۲۷ اسفند): سپاهان- گل‌گهر

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244850

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.