شرایط تمدید کارت ملی اعلام شد

شرایط تمدید کارت ملی اعلام شد
رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور از تمدید کارت‌های ملی که تا پایان سال ۱۴۰۳ اعتبار دارند، خبر داد.

به گزارش نجوا خبر، «هاشم کارگر» رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور درباره سامانه هدا گفت: بستر احراز هویت در کشور برعهده سازمان ثبت‌احوال است و ما به طور مداوم در این زمینه فعالیت می‌کنیم تا بتوانیم این بستر را گسترش داده و به روزآوری کنیم. یکی از کار‌های بسیار مهمی که ما باید انجام می‌دادیم احراز هویت بر بستر اینترنت به ویژه برای بخش‌های خصوصی بود تا بتوانند به راحتی خدمات را به مردم ارائه دهند و مردم نیز با یک اعتماد و اطمینان بیشتری نسبت به هویت خودشان برخورد داشته باشند.

وی ادامه داد: سامانه هدا یا هویت دیجیتال ایرانیان این بستر را ایجاد کرده است تا به کلیه بخش‌های خصوصی این امکان را بدهد تا به راحتی بتوانند هویت متقاضیان خود را دریافت کرده و از آن طرف متقاضیان این آسودگی خاطر را داشته باشند که محرمانگی هویت آن‌ها بیش از گذشته رعایت می‌شود و اطلاعات هویتی آن‌ها در اختیار کسی قرار نمی‌گیرد. در ادامه این سامانه هدا یا هویت دیجیتال ایرانیان جایگزین کلیه سامانه‌های احراز هویتی که تاکنون وجود داشته چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی می‌شود.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور در پاسخ به این سؤال که چه زمانی سامانه هدا جایگزین همه سامانه‌های احراز هویتی خواهد شد، گفت: درصدد هستیم هر چه زودتر این کار را انجام داده و این جابه‌جایی صورت گیرد.

کارگر درباره صدور کارت‌های هوشمند ملی گفت: باتوجه به اشکالاتی که در چند سال گذشته بوجود آمده و ده میلیون صف ایجاد شده بود، با تلاش‌هایی که داشته‌ایم ما این صف انتظار را کوتاه می‌کنیم و امیدواریم بدنه کارت ملی توسط چاپخانه دولتی و دستگاه‌های دیگر که متولی تولید بدنه هستند زودتر به ما برسد و ما هم بتوانیم صدور کارت ملی را به روزرسانی کنیم.

وی ادامه داد: البته الان صف بسیار کوتاه شده است و از ۱۰ الی ۱۱ میلیون نفری که در صف بودند در حال حاضر حدود دو میلیون نفر در نوبت هستند که اگر بدنه کارت ملی به ما زودتر برسد ما هم سریعتر می‌توانیم کارت ملی را صادر کنیم.

وی درباره تمدید کارت‌های ملی که به پایان اعتبار رسیده‌اند، گفت: همانطور که اعلام شده است اعتبار تمام کارت‌هایی که انقضاء آن‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳ است تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شده است و به راحتی می‌تواند خدمات را دریافت کنند.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور درباره صدور شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی گفت: طبق قانون این کار در حال انجام است. این یک قانون است و ما هم مطابق قانون اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم. برای اینکه تابعیت ایرانی نیز به این افراد داده شود این افراد باید به ادارات اتباع در استانداری‌ها مراجعه کرده و مدارک خود را ارائه دهند. اگر تابعیت آن‌ها تأیید شد به سازمان ثبت‌احوال مراجعه کرده و ما هم شناسنامه آن‌ها را به راحتی صادر می‌کنیم و از سوی سازمان ثبت‌احوال در این خصوص هیچ وقفه‌ای وجود ندارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244860

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.