آخرین وضعیت بازار خودرو در شب عید

آخرین وضعیت بازار خودرو در شب عید
در حال حاضر بازار خودرو یکی از آرام‌ترین بازارهای شب عید را سپری می‌کند و تقریباً هیچ شباهتی به بازارهای نزدیک عید سال‌های گذشته ندارد.

به گزارش نجواخبر، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ روند ثابتی ندارد. از یک سو افت‌وخیز نرخ ارز باعث نوسانات قیمتی در بازار خودرو می‌شود و از سوی دیگر نزدیکی بازار شب عید می‌تواند روی قیمت خودرو تأثیرگذار باشد. البته تعداد خودروهایی که با افزایش قیمت چند میلیون تومانی نسبت به روز گذشته مواجه شدند، بسیار بیشتر از خودروهای بدون تغییر یا کاهش‌یافته هستند.

در این بین، صعود دوباره نرخ دلار به کانال جدید در بازار آزاد طی روز گذشته یکی از محرک‌های رشد قیمت در برخی از محصولات بازار به شمار می‌آید.
قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودرو امروز در بازار داخلی روند یکسانی ندارد و با افت‌وخیز جزئی همراه است. کوییک دنده‌ای R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشته، اما امروز با افت پنج میلیون تومانی روی نرخ ۴۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که طی هفته‌های گذشته کانال ۷۰۰ میلیون تومان را شکست داد، امروز سه میلیون تومان گران‌تر شده و با ۷۲۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس با موتور XU۷P یکی از سدان‌های داخلی بازار با بیشترین رشد قیمت در روز جاری است که ۱۱ میلیون تومان گران‌تر شده و به قیمت ۶۵۵ میلیون تومان رسیده است.

تارا دنده‌ای V۱ یکی از سدان‌های رده بالای ایران خودرو به شمار می‌رود که حدود هفت میلیون تومان افت قیمت دارد و با ۸۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی بازار نیز روند یکسانی ندارد. ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که روز گذشته تغییری نداشت، اما از آغاز امروز دو میلیون تومان گران‌تر شده و با نرخ ۸۳۵ میلیون تومانی روز گذشته درحال معامله است.

جک S۵ نیوفیس یکی از خودروهای محبوب مونتاژی است که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو بدون تغییر با قیمت یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم پنج نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که ۱۵ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

چانگان CS۵۵ پلاس یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی شرکت سایپا محسوب می‌شود که از ابتدای امروز افت ۹۵ میلیون تومانی را تجربه کرده و هم‌اکنون با قیمت دو میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

در حال حاضر بازار خودرو یکی از آرام‌ترین بازارهای شب عید را سپری می‌کند و تقریباً هیچ شباهتی به بازارهای نزدیک عید سال‌های گذشته ندارد. در واقع فرمان قیمت خودرو به دست نرخ ارز افتاده و هر نوسان ریز و درشتی که دلار داشته باشد، قیمت خودرو نیز به موازات آن از روز آینده در بازار نوسان خواهد کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244931

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب